آب سد لتیان فردا رهاسازی می شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو،'عباسعلی ارفعی' اظهار داشت:‌ آب مخزن سد لتیان از روز یكشنبه (4 تیرماه جاری) به منظور رسوب زدایی مخزن سد به میزان 100 مترمكعب بر ثانیه رهاسازی خواهد شد.

به گفته مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لتیان و نیروگاه كلان، ‌این میزان آب در حدود سه برابر حجم كنونی رودخانه جاجرود خواهد بود.

ارفعی با بیان اینكه این برنامه هر ساله اجرا می شود، گفت: با افزایش آب و تكمیل شدن ظرفیت مخزن سد لتیان، رسوب‌های جمع شده پشت سد بسیار متراكم و سخت خواهد شد و این وضعیت سبب می شود تا عمر سد كاهش یابد.

مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لتیان و نیروگاه كلان،‌ تصریح كرد: این میزان آب رها شده از سد لتیان افزون بر اینكه سبب رسوب زدایی و پایداری سد خواهد شد، در پایین دست نیز در مخزن سد ماملو ذخیره و به تدریج جهت مصارف مورد نیاز استفاده خواهد شد.

وی همچنین افزود: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین دست سد لتیان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین دلیل مردم محلی و گردشگران در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیك شدن به حریم و بستر رودخانه جاجرود، در حد فاصل سدهای لتیان و ماملو خودداری كنند.

ارفعی در پایان یادآور شد: افزون بر هشدارها و اطلاع رسانی های شركت آب منطقه ای تهران، دیگر مسئولان نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند تا از هرگونه حادثه جانی و مالی احتمالی پیشگیری شود.

یادآور می شود؛ سد لتیان بر روی رودخانه 'جاجرود' با سطح حوزه آبریزی در حدود 69 هزار و 800 كیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به میزان 350 میلیون مترمكعب در استان تهران و در فاصله 35 كیلومتری شمال شرقی شهر تهران احداث شده است.

اقتصام**2021**1319





:: برچسب‌ها: درختان , انگلستان , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: