نوشته شده توسط : boudika

لی بائو بادانگ در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، مسیر دیپلماتیك را تنها راه حل ممكن برای حل اختلاف نظرهای باقی مانده میان گروه 1+5 و تهران دانست و بر ادامه گفت وگوها تاكید كرد.

وی اظهار داشت: از دیدگاه من، با مذاكرات بیشتر می توان به یك راه حل سیاسی برون رفت از وضعیت كنونی دست یافت.

پیش تر سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام كرده بود: در مذاكرات مسكو ایران به پیشنهادهای گروه 1+5 پاسخ داده است.

' هونگ لی' مذاكرات اخیر بین ایران و گروه 1+5 را 'واقعبینانه' و خوب توصیف و تاكید كرد: پكن مایل است برای حل بلندمدت، همه جانبه و مناسب موضوع هسته ای ایران نقش سازنده ای ایفا كند.

نشست دو روزه تهران و گروه 1+5 سه شنبه گذشته در مسكو پایان یافت و پس از مذاكرات فنی و پیچیده كه بسیاری از كارشناسان آن را سخت نامیدند، هیات ایران با ارائه بحث های ساختاری، مشخص و مدون طرف مقابل را بر سر دو راهی قرار دارد.

طرح مسایل به صورت ریز همراه با ارایه راه حل از ویژگی تصمیم گیری هیات ایران در مسكو برای حل موضوعات باقی مانده بود، اما به علت بی برنامگی و نداشتن اختیار از سوی مذاكره كنندگان 1+5، بار دیگر مذاكرات مسكو به رغم آمادگی و همكاری كامل تهران منجر به نتیجه نهایی نشد.

رفتار و گفتمان دیپلمات های غربی در مسكو بگونه ای بود كه پس از اعلام پایان مداكرات، بسیاری از كارشناسان و خبرنگاران بر وجود بی اختیاری مذاكره كنندگان 1+5 تاكید كردند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریكا و فرصت خواهی باراك اوباما در این زمینه، اختلاف نظر و نبود یك توافق كلی میان اعضای 1+5، از نگاه كارشناسان و دیپلمات ها، عمده ترین دلایل به نتیجه نرسیدن مذاكرات اعلام شده است.

برخی روزنامه نگاران با سابقه در سازمان ملل اعلام كردند كه این بار دیگر هیچ بهانه ای برای متهم كردن تهران به عدم همكاری وجود نداشت، زیرا غربی ها می خواستند در مسكو امتیاز بگیرند اما هیچ امتیازی ندهند.

اروپام 1908**1516





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: