سرمربی صربستانی: 70 درصد برنامه تمرینی تیم هندبال بانوان ایران بدنسازی است
نوشته شده توسط : boudika

'سانیا پانیچ' مربی صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای حضور توانمند در مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا در قزاقستان، تیم نیاز به تمرینات سخت و منسجم به ویژه تمرینات بدنسازی سنگین دارد.

پانیچ اضافه كرد: براساس برنامه ای كه به فدراسیون هندبال خواهم داد، 70 درصد تمرینات به بدنسازی اختصاص می یابد و 30 درصد باقی مانده اختصاص به تمرینات تكنیكی و تاكتیكی دارد.

این مربی با بیان اینكه قطعا این بازیكنان برای یك بازی كامل با مشكل مواجه می شوند، تصریح كرد: وقتی روز 15 تیر ماه تمرینات را شروع كنیم، اولین برنامه های من بدنسازی و رسیدن به شرایط خوب فیزیكی بازیكنان است.

به گفته پانیچ،‌ وقتی شرایط فیزیكی و بدنی بازیكنان خوب باشد، می توانند در كوتاه ترین زمان، در موقعیت خوبی از زمین قرار گیرند و بهترین واكنش را نشان دهند.

مربی صربستانی ادامه داد: پیش از حضورم در ایران، فیلم های مربوط به تیم های ملی هندبال زنان كشورهای چین، ژاپن، كره جنوبی و قزاقستان را تماشا كردم و با نحوه بازی و تكنیك و تاكتیك این تیم ها تا حدودی آشنا شدم.

وی افزود: با توجه به تمرینات یك هفته ای ام با دختران ایرانی، متوجه شدم فاصله زیادی بین هندبال بانوان ایران و سایر كشورهای آسیایی وجود دارد.

پانیچ، فاصله هندبال بانوان ایران با آسیا را حدود 30 سال عنوان كرد و گفت: بیش از 35 سال است كه هندبال زنان در كشورهای آسیایی رواج دارد و تیم های این قاره در میدان های بین المللی حضور می یابند.

سرمربی 41 ساله صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران خاطر نشان كرد: كم كردن فاصله ایران با تیم های آسیایی، نیاز به تمرینات سخت و پیوسته دارد و سال ها تمرین با پشتكار زیاد، منجر به كاهش این فاصله خواهد شد.

پانیچ، جابجایی سریع بازیكنان در زمین را امتیازی مثبت و بسیار ارزشمند دانست و گفت: این كه بازیكنان می توانند بسیار سریع در زمین حركت كنند، نكته قابل توجهی است و من می خواهم از آن برای جابجایی سریع بازیكنان از خط دفاع به خط حمله و بالعكس استفاده كنم.

پانیچ با بیان اینكه آموزش تكنیك درست هندبال از كودكی و سنین پنج تا شش سالگی صورت می گیرد، گفت: متاسفانه بازیكنان دعوت شده به اردوی تیم ملی اگر چه جوان و پرانرژی هستند اما تكنیك های نا درست و ضعیفی دارند.

این مربی خارجی هندبال بانوان ایران اضافه كرد: با توجه به زمان كمی كه تا شروع مسابقات آسیایی داریم، باید فقط به اصلاح تكنیك های بازیكنان بپردازم زیرا بازی این افراد شكل گرفته و آموزش مجدد آنان ممكن است در این زمان كم جواب ندهد و از سویی مانع رسیدن به آمادگی مطلوب شود.

مربی صربستانی تیم ملی هندبال بانوان ایران ادامه داد: ارتباط خوبی بین من و بازیكنان تیم ملی هندبال بانوان ایران برقرار شده است كه این مساله می تواند در اجرای بهتر برنامه ها و تمریناتش موثر باشد.

وی با اشاره به اینكه بازیكنان ایرانی از هوش خوبی برخوردارند، خاطرنشان كرد: هوش یك شاخص موثر در بهتر بودن بازیكنان است اما برای نزدیك شدن به تیم های آسیایی و مطرح شدن این تیم در آسیا، بازیكنان ایران نیاز به تمرینات سخت و پرفشار دارند.

این بازیكن سابق تیم هندبال جوانان دختر صربستان ادامه داد: در اروپا، دختران هندبالیست تمرینات سنگین و پرفشاری دارند به طوری كه پاهای آنان بعد از هر تمرین و مسابقه به شدت دردناك می شود.

به گفته وی، تمرین بیشتر، رشد بیشتری را در پی دارد.

وی، همچنین حضور در میادین بین المللی، رقابت های برون مرزی و دیدارهای تداركاتی را عاملی برای پیشرفت هندبال بانوان ایران ذكر كرد.

سرمربی جدید تیم ملی هندبال بانوان ایران كه قرار است كارش را به طور رسمی از روز 15 تیر ماه آغاز كند، گفت:‌ تمرینات خیلی دیر شروع شده و از آنجا كه كمتر از شش ماه تا آغاز مسابقه های قهرمانی آسیا در قزاقستان مانده است، صحبت كردن در مورد كسب مقام در این رقابت ها بسیار سخت است.

وی ادامه داد: ‌قرار است تا زمان اعزام تیم ایران به قزاقستان،

9 جلسه تمرینی برگزار كنیم.

پانیج گفت: برنامه های من براساس برنامه و شروع رقابت های لیگ برتر هندبال تنظیم و تدوین خواهد شد و امیدوارم فدراسیون هندبال نیز تغییری در تقویم تعیین شده برای رقابت های لیگ ایجاد نكند تا به برنامه آماده سازی تیم ملی هندبال بانوان ایران لطمه ای وارد نشود.

'سانیا پانیچ' متولد هفتم ماه نوامبر سال 1971 میلادی در شهر بلگراد پایتخت صربستان (یوگسلاوی سابق) است و از سال 1985 تا 1998 به مدت 13 سال در تیم های باشگاهی و ملی این كشور بازی كرده است.

وی، علاوه بر مربیگری در لیگ حرفه ای هندبال زنان و مردان صربستان، مدیر باشگاه هندبال 'اینترگال' این كشور نیز بوده است.

ورزشی. ** 1828 ** 1589





:: برچسب‌ها: پاییز , رقص , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: