توافق 130 میلیاردی سران اروپا برای رشد منطقه یورو
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا،‌ سران 4 كشور اتحادیه اروپا امروز جمعه در یك اجلاس چهارجانبه كه با یك كنفرانس مطبوعاتی مشترك در رم به پایان رسید، اعلام كردند كه با اختصاص یك بسته 120 تا 130 میلیارد یورویی، معادل یك درصد تولیدات ناخالص اروپا برای رشد اقتصادی یورو به توافق رسیده اند.

این اجلاس میان 'ماریو مونتی'، 'انگلا مركل' ، 'فرانسوا اولاند' و 'ماریانو راخوی' و در استانه اجلاس اروپا با موضوع تقویت بانك ها و رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در پایتخت ایتالیا برگزار شد.

ماریو مونتی در كنفرانس مطبوعاتی ،گفت: باید نشان از غیر قابل بازگشت بودن یورو داد؛ ما بر این اصل كه از زمان آغاز بحران اقتصادی، اتحادیه اروپا گام های معنی داری بجلو برای ثبات یورو برداشته است، اتفاق نظر داشتیم.

انگلا مركل نیز گفت: نیاز به همبستگی و كنترل بیشتر است؛ اغلب به پیمان ثبات اروپا احترام گذاشته نشده و ما اعتماد خود را از دست دادیم.

همزمان با نشست سران ایتالیا، المان ، فرانسه و اسپانیا در رم ، 'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر سابق ایتالیا در یك كنفرانس حزبی خواهان خروج المان از منطقه یورو شد.

وی گفت: بانك مركزی اروپا كه امروز تنها به كنترل یورو می پردازد، می بایست برای خروج از ركود، تبدیل به یك ضامن شده و پول جدید چاپ كند، اما اینجا المان مخالفت می كند زیرا به نفع اوست كه این اوضاع ادامه داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می كنم كه سایر كشورهای یورو متحد شده و المان را از منطقه یورو خارج كنند.

این اجلاس در حالی برای مقابله با بحران مالی اروپا در رم برگزار شد كه سراسر ایتالیا در اعتصاب عمومی 24 ساعته علیه سیاست های ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا بسر می برد.

همزمان با اغاز این اجلاس، ایتالیایی ها به سیاست های دولت المان اعتراض كردند و با پخش اعلامیه و تصاویری از 'انگلا مركل' ، وی را هیتلر زمان با سیاست های دیكتاتوری خواندند كه اروپا را محكوم به ورشكستگی و سقوط كرده است.

هدف نشست امروز سران كشورهای مذكور اروپایی در رم ، فراهم ساختن تمهیدات و مقدمات نشست آتی سران كشورهای اروپایی در بروكسل پیرامون مسایل و مشكلات اقتصادی حوزه یورو عنوان شد.

ایتالیا و اسپانیا از جمله كشورهای حوزه یورو هستند كه با بحران مالی سنگین چندین ساله دست و پنجه نرم می كنند.

یونان، پرتغال و ایرلند نیز از جمله دیگر كشورهای اتحادیه اروپایی هستند كه از بحران مالی شدید كه آنها را تا مرز سقوط پیش برده است، رنج می برند.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: تابستان , سیاه و سفید , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: