30 هزار مسكن مهر امسال به مددجویان بهزیستی واگذار می شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی ایرنا به استان البرز، همایون هاشمی در حاشیه اجرای ششمین طرح آفتاب (طرحی برای بهتر زیستن) ویژه دیدار مدد جویان و معلولان با مسوولان سازمان بهزیستی كشور كه در باغ گلهای پارك چمران كرج برگزار شد، افزود:در شرایط كنونی مهمترین دغدغه اقتصادی معلولان ، مسكن و اشتغال است.

وی گفت:ما تلاش می كنیم تا ركورد واگذاری مسكن را به افراد تحت پوشش این سازمان نسبت به سال گذشته ارتقا دهیم تا بیشتر مدد جویان ما از مسكن برخوردار شوند.

وی در مورد پیشرفت ارایه خدمات در سازمان بهزیستی نیز گفت: تاكنون خدمات قابل توجهی در زمینه محرومیت زدایی ، پیشگیری و ارایه مفاهیم آگاه سازی در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی در دسترس مددجویان قرار گرفته است.

هاشمی تاكید كرد: هدف گذاری در راستای ارایه خدمات به مددجویان و معلولان چنانچه بدون آینده نگری باشد نمی تواند ما را به هدف اصلی خود كه توانمندی معلولان است برساند.

وی گفت: ممكن است یك فرد به ظاهر سالم باشد اما هیچ تاثیر مثبتی در جامعه نداشته باشد در نتیجه نباید به افراد معلول به دید اشخاصی ناتوان نگریست.

رییس سازمان بهزیستی كشور ادامه داد: ما با اجرای طرح آفتاب سعی می كنیم تا توانمندی های مددجویان را درقالب برگزاری غرفه نمایشگاه و طبخ غذا از سوی زنان همیار به حامعه معرفی كرده و همچنین با حضور مستقیم در روند برگزاری این طرح از نزدیك با مشكلات اساسی و مهم مدد جویان آشنا شویم.

بر اساس این گزارش ششمین طرح آفتاب از صبح امروز جمعه در باغ گلهای پارك چمران كرج با حضور مرتضی مكاریان مدیركل بهزیستی استان البرز و مسوولان آموزشی این استان و رییس و جمعی از مدیران و مشاوران سازمان بهزیستی كشور در جمع مدد جویان تحت پوشش بهزیستی استان البرز و خانواده های آنان برگزار شد.

در این برنامه، سه دستگاه آمبولانس اورژانس اجتماعی به همراه تعدادی مددكاران اجتماعی در میان مددجویان حاضر شده و به بررسی مشكلات آنان پرداختند.

همچنین عیسی فراهانی استاندار البرز ، رییس سازمان بهزیستی را برای دیدار با مددجویان همراهی كرد و هدایایی را به رسم یادبود به شركت كنندگان در مسابقه فرهنگی این روز اهدا كرد. وی با معلولانی كه آثار هنریشان را در محل برگزاری برنامه به نمایش گذاشته بودند نیز دیدار كرد.

طرح آفتاب یك طرح آموزشی فرهنگی و توانمند سازی اجتماعی بهزیستی است كه در قالب محور های مختلف برای نخستین بار در سال گذشته در بوستان هنرمندان تهران آغاز بكار كرد و در ابتدای سال جاری در چهار بوستان پایتخت، شیرخوارگاه آمنه و نیز شهرستان ورامین به اجرا در آمد.

اجتمام/9134/1823/1590





:: برچسب‌ها: باغ وحش , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: