جشنواره بین المللی امام خمینی (ره) در قم برگزار می شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران گفت: جشنواره فوق، ویژه اندیشه سیاسی اسلام با تاكید بر اندیشه سیاسی امام راحل است كه در دو بخش ترتیب می یابد.

حجت الاسلام 'سید كاظم سید باقری' افزود: بخش اول این جشنواره با معرفی كتابها، نهادها، موسسات و مجلات برتر درحوزه اندیشه اسلامی در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: زمینه سازی برای ارتقا، تقویت و توسعه مطالعات سیاسی اسلام، آشناسازی و عمق بخشی آگاهی حوزه های علمیه به نقش دانش سیاسی اسلام در حوزه تولید علم، فرهنگ و تمدن سازی، معرفی توان علمی حوزه های علمیه در حوزه علوم اسلامی و دانش سیاسی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه كرد: كمك به بازاندیشی و بازخوانی فرهنگ دانش سیاسی اسلام از منظر اسلام،تشویق و پشتیبانی از نویسندگان برتر در حوزه دانش سیاسی اسلام، شناسایی ظرفیت های حوزویان برای رفع نیازهای پژوهشی درحوزه های علمیه و جامعه اسلامی و رصد آخرین پژوهش ها و مطالعات در حوزه اندیشه سیاسی اسلام از دیگر اهداف برگزاری همایش بین المللی امام خمینی به شمار می آید.

سید باقری با اشاره به اینكه فراخوان این جشنواره آغاز شده است، افزود: از پژوهشگران، محققان، موسسات و نهادهایی كه در موضوع اندیشه سیاسی اسلام فعالیت دارند دعوت شده است تا كتب و آثار پژوهشی خود را درقالب رساله دكترا و سطح چهار تا پایان مردادماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال كنند.

وی با بیان اینكه، سه كمیته علمی، اجرایی و بین الملل برای برگزاری و سامان یافتن این جشنواره تشكیل شده است،گفت : امید است این جشنواره بتواند زمینه را برای نیازشناسی، ظرفیت سنجی، رصد اندیشه سیاسی اسلام، نظریه پردازی، نظریه سازی و پاسخ به شبهات در عرصه مطالعات سیاسی و اندیشه های سیاسی اسلام را فراهم كند.

وی همچنین گفت: تلاش می شود از شخصیت های برجسته علمی داخل كشور و كشورهایی چون مالزی، مصر، تونس و دیگر ملل اسلامی كه در حوزه اندیشه سیاسی اسلام و اندیشه سیاسی امام خمینی فعالیت دارند برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آید.

سیدباقری با اشاره به اینكه امام خمینی، بزرگ احیاگر اندیشه سیاسی اسلام در قرن اخیر بوده است گفت: بهترین نام برای این جشنواره، نام معمار كبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی است.

وی درپایان تصریح كرد: این جشنواره به همت انجمن مطالعات سیاسی حوزه و مشاركت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، جامعه المصطفی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، معاونت پژوهش حوزه، معاونت بین الملل حوزه و استانداری قم برگزار خواهد شد. ك/2

553/ 550/





:: برچسب‌ها: سفر , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: