نشست هسته ای ایران و 1+5 در مسكو پایان یافت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، تیم های مذاكره كننده هسته ای ایران و 1+5 در نشست دو روزه مسكو چهار دور مذاكره برگزار و دیدگاه ها و مواضع خود را در ارتباط با اختلاف نظرهای فیمابین تشریح كردند.

تیم مذاكره كننده ایران در این دور از نشست هسته ای موضع منسجم و مقتدرانه ای را در قالب راهبرد سه گانه در پیش گرفت و دو طرف گفت وگوهای دشوار و پیچیده ای را طی دو روز نشست در هتل 'حلقه طلایی ' مسكو پیش بردند.

ایران و اعضای 1+5 در نشست مسكو گفت وگوهای طولانی داشتند و در مدت دو روز برگزاری مذاكرات بیش از 20 ساعت صرف انجام گفت وگو كردند.

در حالی كه روز نخست مذاكرات ایران و 1+5 در مسكو در فضایی بینابین و ایستادگی هر یك از طرفین بر مواضع و درخواست های خود سپری شد، تیم های مذاكره كننده در روز دوم نشست برای جمع بندی مباحث طرح شده كوشش كردند.

روز دوم مذاكرات هسته ای مسكو همچنین شاهد برگزاری دیدارهای دوجانبه میان اعضای تیم مذاكره كننده هسته ای ایران و برخی اعضای 1+5 همچنین چین، روسیه و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود.

رسانه های خبری از سراسر جهان، نشست هسته ای مسكو را به دلیل حساسیت این دور از مذاكرات با جدیت دنبال می كردند و حضور حدود 300 خبرنگار از رسانه های خبری معتبر جهان دال بر اهمیت مذاكرات مسكو بود.

نشست مسكو در شرایطی مطابق با برنامه زمانبندی اعلام شده در دو روز به پایان رسید كه منابع نزدیك به تیم های مذاكره كننده از احتمال كشیده شدن گفت وگوها میان ایران و 1+5 به روز سوم به دلیل حجم بالای بحث ها و پیچیدگی های فنی مذاكرات سخن می گفتند.

روز نخست مذاكرات با برگزاری دو دور نشست، ساعت 17 دوشنبه پایان یافت و 'علی باقری' معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با حضور در جمع خبرنگاران اعلام كرد تا ساعت 12 دوشنبه به گروه 1+5 فرصت داده شده است، در مورد پیشنهادهای تهران تصمیم بگیرند.

از سوی دیگر اصرار طرف های مذاكره بر درخواست های متقابل از همدیگر در روز اول مذاكرات هسته ای مسكو موجب شد كه نتیجه نهایی این دور از نشست در پایتخت روسیه به روز دوم مذاكرات كشیده شود.

در همین حال 'مایكل مان' سخنگوی كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحدیه اروپا، مذاكرات روز نخست را بسیار دشوار و پیچیده توصیف و اعلام كرد كه احتمال دارد مذاكرات به روز سوم نیز كشیده شود.

پس از پایان روز نخست مذاكرات، یك مقام در گروه مذاكره كننده ایران به طرف های غربی هشدار داد كه موضوع غنی سازی 20 درصدی اورانیوم برای همیشه روی میز مذاكرات نخواهد بود.

هم اكنون خبرنگاران حاضر در محل منتظر حضور 'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای اعلام نتایج نشست مسكو و پاسخ دادن به سووال های نمایندگان رسانه های خبری می باشند.

نشست هسته ای مسكو با شركت ایران و اعضای 1+5 روز گذشته در هتل حلقه طلایی در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه آغاز شد.

اروپام/2016**518**1368**





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: