نشست مشترك استاندار آستراخان روسیه با بازرگانان خوزستان برگزار شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، در این نشست كه 'سیدجعفر حجازی ' استاندار خوزستان و شماری از مسوولان ارشد استانی، معاونان استانداری خوزستان، روسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز، اتاق تعاون خوزستان و مدیران صنایع نساجی، كشاورزی، صنایع غذایی و تعدادی از مقامات اقتصادی و تجاری استان آستراخان روسیه نیز حضور داشتند، ظرفیت ها و توانمندی های تجار، تولیدكنندگان و صنعتگران خوزستانی تشریح و تبیین شد.

در این نشست تجار و بازرگانان خوزستان علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری های مشترك و صدور كالاهای مورد نیاز استان آستراخان بویژه در بخش محصولات كشاورزی اعلام داشتند.

استاندار آستراخان روسیه در این نشست كه در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: باید قادر باشیم پس از شناختن توانمندی ها و ظرفیت های یكدیگر در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری، آنها را اجرایی و عملیاتی كنیم.

'ژیل كین الكساندر الكساندرویچ' با اشاره به اشتراكات فراوان و بسترهای اقتصادی دو استان خوزستان و آستراخان در زمینه های حمل و نقل ، بهره مندی از دریاها ، بنادر و خطوط ریلی و هوایی یادآور شد: ما آمادگی داریم پس از توافق با همتای خوزستانی، محصولات تولیدی آستراخان و فدراسیون روسیه به ایران و همسایه های ایران و افریقا صادر كنیم و از سویی محصولات كشاورزی و صنعتی خوزستان را از طریق بندرآستراخان به روسیه و كشورهای همجوار ترانزیت و صادر نماییم.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: آستراخان می تواند به عنوان دروازه ورود كالا به فدراسیون روسیه، كالاهای صادراتی خوزستان را از طریق این استان به سایر نقاط روسیه و همچنین كشورهای حوزه دریای خزر(cis) انتقال دهد و در عوض استان خوزستان این توانایی را دارد كه كالاهای صادراتی روسیه را به جنوب عراق، كشورهای حوزه خلیج فارس و كشورهای منطقه شمال قاره افریقا ترانزیت كند.

حجازی با تاكید بر گسترش همكاری های حمل و نقل و ترانزیت كالا (شمال - جنوب) از طریق آستراخان به بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان اظهار كرد: بستر و پیش نیاز این همكاری ها در خوزستان وجود داشته و آمادگی داریم توافق های فی مابین را در كوتاه ترین زمان ممكن عملیاتی و اجرایی كنیم.

در این نشست 'رحمان سلیمانی' رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز، تعرفه مضاعف گمركی با 34درصد، سیستم ناقص ارزیابی گمركی و محدودیت سرمایه گذاری مشترك را از عوامل بازدارنده برای توسعه روابط اقتصادی و صادرات كالاهای ایرانی به استان آستراخان عنوان كرد.

وی پیشنهاد كرد كمیته ای مشترك از اتاق بازرگانی خوزستان و آستراخان برای تسهیل در تبادل هیات های اقتصادی و تجاری و برپایی نمایشگاه محصولات ایرانی در استان آستراخان برگزار شود.

سلیمانی همچنین خواستار اولویت دادن پهلوگیری كشتی های ایرانی در بنادر آستراخان و حل صدور گواهی مبدا كالاهای ایرانی شد و افزود: این وضعیت ، كار را برای تجار و بازرگانان خوزستانی سخت و دشوار كرده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اهواز همچنین با انتقاد از نحوه و میزان سرمایه گذاری مشترك در استان آستراخان به صورت 60درصد برای طرف روسی و 40 درصد برای طرف خارجی اظهار كرد: این وضعیت جاذبه های سرمایه گذاری در آستراخان را كاهش داده و چنانچه این محدودیت ها برداشته شود شاهد تحكیم روابط و پیوندهای اقتصادی طرفین خواهیم بود.

استاندار آستراخان روسیه قول داد، موانع سرمایه گذاری تجار و بازرگانان خوزستانی در این استان را برطرف كند.

الكساندرویچ تاكید كرد: در قانون روسیه هیچگونه محدودیتی در سرمایه گذاری خارجی به جز استخراج معادن استراتژیك وجود ندارد و سرمایه گذاری مشترك می تواند 80 تا 100درصد باشد.

هیات اقتصادی و تجاری استان آستراخان روسیه روز دوشنبه وارد استان خوزستان شد و روز سه شنبه این هیات از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و مجتمع بندری امام خمینی (ره) دیدن كرد و با ظرفیت های عظیم اقتصادی استان از نزدیك آشنا شد.

قرار است توافقنامه همكاری بین دو استان خوزستان و آستراخان روسیه روز چهارشنبه به امضا برسد.

شهر آستراخان مركز استان آستراخان روسیه ، درشمال دریای خزر واقع است و درطول تاریخ یكصد ساله اخیر، مهمترین بندرتجاری این دریا محسوب شده است.

شهر آستراخان دردهانه رودخانه ولگا واقع است و از این طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود.

ك/3 /642 /646**1368**





:: برچسب‌ها: خانواده , بچه ها , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: