اگر اسپانیا به اصلاحات ادامه دهد، نیازی به نجات اقتصادی ندارد
نوشته شده توسط : boudika

بنا بر گزارش ایرنا ، آلتافاج امروز در مصاحبه ای با شبكه رادیویی 'آ ب ث پونتو'ی اسپانیا تصریح كرد كه اسپانیا در حال انجام اصلاحات لازم از جمله در خصوصو كار، بازنشستگی و ساماندهی حساب های دولتی می‌ باشد و زمینه ای كه اروپا باید به آن كمك كند موضوعات بانكی این كشور می‌ باشد .

آلتافاج ادامه داد كه میزان بهره دهی‌ اسپانیا در ازای خرید اوراق بهادار سپرده شده این كشور در 10 سال كه بیش از هفت درصد می‌ باشند برای هیچ كشوری مجاز نیست.

وی افزود :لزومی ندارد كه اسپانیا خواهان نجات اقتصادی شود اما روشن است كه فشار بازارها بر روی این كشور در دراز مدت غیر قابل تحمل خواهد بود .

به رغم این اظهارات سخنگوی امور مالی‌ كمیسیون اروپا ابراز امیدواری نمود كه همزمان با برطرف شدن شك و ابهامات در مورد كمك مالی‌ اروپا به بانك ها، اتحاد بانكی اروپایی و جلسه آینده سران كشورهای اتحادیه اروپا ، فشار بازارها نیز تسكین یابد .

آلتافاج در مورد خواسته های اسپانیا مبنی بر اینكه كمك مالی‌ اروپا به طور مستقیم به بانكها اعطا گردد ، یاد آور شد كه همه كشورهای عضو اتحادیه از جمله اسپانیا پیشتر رای داده بودند كه كمك مالی‌ اروپا از طریق دولتها اعطا شود .

وی در پاسخ به اینكه آیا بانك مركزی اروپا باید به اسپانیا كمك كند گفت كه بانك مركزی یك ارگان مستقل است زیرا كشورهای اتحادیه اروپا اینطور تصمیم گرفتند هر چند كه بانك مركزی چندین دفعه به اسپانیا كمك كرده كه یكی‌ از آنها در تابستان گذشته بود .

آلتافاج خاطرنشان كرد كه بانك مركزی همچنان نقش مهم و سازنده ای برای آرام كردن تنش ها و فشارها در بازارها را دارد زیرا كار این ارگان آرام بخشی و تسكین فشارها است و تنها راهكار حل مشكلات بدست آوری تدریجی‌ اعتماد بازارها از طریق انجام اصلاحات می‌ باشد .

اروپام **1234**1423





:: برچسب‌ها: هالووین , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: