اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار به تكمیل مركز توانبخشی بنیاد شهید
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا 'حسین هادیانی' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در ساختمان بنیاد شهید افزود: طرح های مهرماندگار از جمله طرح هایی است كه صد در صد اعتبارات برای تكمیل طرح های تعریف شده در آن اختصاص می یابد.

وی با بیان اینكه مراكز توانبخشی با امكانات رفاهی و زیرمجموعه های فرهنگی در 30 استان كشور احداث می شود، گفت: جانبازان در این مراكز می توانند از امكانات درمانی، مشاوره، وسایل تفریحی و توانبخشی استفاده كرده و حتی خانواده هانیز در كنار آنان اقامت داشته باشند.

معاون عمران و مسكن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینكه این مراكز به تمام جانبازان و حتی افراد قطع نخاعی نیز امكانات مختلف ارایه می كند، گفت: احداث این مراكز فقط در استان های اصفهان و تهران اجرا نشده است اما به زودی مراحل عملیاتی آن آغاز می شود.

هادیانی با اشاره به تصویب بودجه 60 میلیارد تومانی بنیاد شهید در سال 91 ،گفت: اگر بتوانیم 60 میلیون تومان از استانداران كشور بگیریم می توانیم سرعت تكمیل طرح ها را بیشتر كرده تا جانبازان در هر استانی بتوانند از امكانات مورد نیاز بهره مند شوند و دیگر به تهران مراجعه نكنند.

وی در مورد تعداد جانبازان نیز افزود: در شرایط كنونی 48 هزار جانباز در تهران وجود دارند و در مجموع با خانواده هایشان نیز به یكصد هزار نفر می رسند.

معاون عمران و مسكن بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینكه 70 تا یكصد جانباز قطع نخاعی نیز به عنوان مهمان در تهران حضور دارند، گفت: تعداد جانبازان بالای 25 درصد ، 218 هزار نفر است.

هادیانی افزود: تعداد خانواده های جانبازان و حتی والدین شهدا نیز بالغ بر 30 هزار نفر می شود كه باید از خدمات درمانی و رفاهی بنیاد شهید بهره مند شوند.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به مصدومان، جانبازان و ایثارگران به ویژه جانبازان 70 درصد و خانواده شهدا افزود: این مساله نیازمند متمركز شدن خدمان مختلف مورد نیاز جامعه هدف در یك مركز بود تا افراد بتوانند بعد از استفاده از این خدمات در مدت معینی با انرژی بیشتر دوباره به زندگی عادی خود بازگردند.

هادیان به راه اندازی مراكز توانبخشی در استان های كشور اشاره كرد و افزود: تقویت خوداتكایی و توانمندسازی و افزایش قابلیت ایثارگران در استفاده از خدمات عمومی از اهداف ایجاد این مراكز است.

هادیانی با بیان اینكه احداث مراكز توانبخشی باید 10 سال زودتر انجام می‌شد، ادامه داد: امروز جوانترین جانباز كشور بیشتر از 40 سال سن دارد و نیازمند خدمات ویژه‌تری است.

وی اضافه كرد: همچنین والدین شهدا نیز در دوران كهولت به سر می‌برند و باید مراكزی وجود داشته باشد تا خدمات مورد نیاز آنها به راحتی در اختیارشان قرار گیرد.

هادیانی در مورد هزینه های تاسیس مراكز توانبخشی در كشور نیز گفت: تاكنون 156 میلیارد تومان برای احداث مراكز توانبخشی جانبازان سراسر كشور هزینه شده و 250 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اجتمام**9134/9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: