زنگ خطر تعطیلی پالایشگاه ها در ایتالیا و اروپا نواخته شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'پاسكواله دویتا'رییس اتحادیه نفتی ایتالیا در نشست دست اندركاران فراورده های نفتی در رم، با اعلام گزارش سالانه این اتحادیه، نسبت به پیامدهای وخیم كاهش مصرف سوخت و محصولات نفتی و تاثیر مستقیم ان در تعطیلی پالایشگاه های این كشور و اروپا، هشدار داد.

وی گفت: در پنج سال اخیر مصرف محصولات نفتی 25 درصد و مصرف سوخت از 10 تا 12 درصد در ایتالیا كاهش داشت و امسال نیز بطور خوشبینانه، حداقل چهار میلیون تن از این محصولات را از دست می دهیم.

وی با اشاره به بحران در پالایشگاه های اروپا، گفت: از 98 پالایشگاه نفتی فعال در اروپا در سال 2009 میلادی، تاكنون هفت پالایشگاه در كشورهای ایتالیا، انگلیس، فرانسه، المان و رومانی تعطیل و 13 پالایشگاه نیز مالكیت خود را عوض كرده و چهار پالایشگاه بدون موفقیت به معرض فروش گذاشته شده و پنج پالایشگاه نیز ورشكست شده اند.

رییس اتحادیه نفتی ایتالیا افزود: دورنمای این بخش غم انگیزتر از اوضاع كنونی است. اروپا از جمله بیماران وخیم این بحران است كه خود دلیل نگرانی چه برای این بخش و چه برای نهادهای اروپایی است كه ظاهرا متوجه مشكلات شدید در این بخش شده اند.

دویتا، گفت: در مدت تنها دو سال، مجموعا بیش از 30 درصد توان پالایشی اروپا كاهش یافت و ظاهرا این پدیده متوقف نخواهد شد، بویژه بخاطر رقبای جدید فرا اروپایی در خاور دور و خاورمیانه كه دارای تاسیسات بزرگ و بسیار پیشرفته با توان تولید سوخت با كیفیت هستند.

وی یادآور شد: پالایشگاه 'رلیانس' در هند به تنهایی قادر به تولید و پوشش بیش از دو سوم از نیاز ایتالیا است؛با اینكه مصرف سوخت در ایتالیا در سال جاری بیش از 10 درصد كاهش داشت اما با توجه به افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، این كشور تا پایان سال جاری میلادی 66 میلیارد یورو هزینه می كند در حالی كه در سال گذشته حدود 63 میلیارد یورو هزینه كرده بود.

اروپام ** 2171**1596**1423





:: برچسب‌ها: سگ , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: