موزه محرم روح قیام امام حسین (ع) را در جان مردم می دمد
نوشته شده توسط : boudika

آیت الله علی كریمی جهرمی روز سه شنبه در بازدید از موزه محرم تبریز اظهار كرد: این موزه به لحاظ اینكه در سطح كشور بدیع و منحصر به فرد است، امتیاز ویژه ای داشته و به خوبی توانسته آیین و سنت های این خطه را معرفی كند.

وی فضای روحانی و معنوی این موزه را از ویژگی های آن عنوان كرد و گفت: بازدید از موزه ای با عنوان محرم برایم جالب بود چرا كه تاكنون شاهد چنین موزه ای در كشور نبوده ام.

وی عنوان كرد: تاثیر گذاری این موزه به جهت نمایش ابزارهای مختلف و صحنه های عزاداری و تداعی قیام عاشورا بر روح و جان بازدیدكنندگان چشمگیر است.

آیت الله جهرمی ابرازكرد: ساخت موزه محرم در مركزی كه به عنوان نخستین پایتخت تشیع در جهان اسلام شناخته شده و شهرت یافته و همواره ارادت مردمانش به امام حسین (ع) و یارانش زبانزد خاص و عام بوده اقدامی مناسب و ریزبینانه و به جا بوده است.

وی با تشریح فضای روحانی موزه محرم گفت: در و دیوار این ساختمان كه پیش از این نیز حسینیه و محل عزاداری مریدان امام حسین (ع) بوده آهنگ و نوای جان سوزی را هزار باره بر دل بازدیدكنندگان می نشاند و هر قطعه از این خانه قدیمی یادآور قیام امام حسین (ع) است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینكه تمام قسمت های این موزه دلدادگان و مریدان امام حسین (ع) و بیش از آن بازدید كنندگان غیر شیعی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، تاكید كرد: تمام كسانی كه در این مجموعه از پایین ترین تا بالاترین رده مسوولیتی دارند شایسته است كه در مدیریت و زیبا سازی فضا و حفظ آثار این موزه تلاش و همت كنند تا لطافت و حقایق عاشورا و محرم برای بازدیدكنندگان و جوانان به بهترین صورت نمود داشته باشد.

وی افزود: در صورتی كه در نمایش اسرار واقعه عاشورا این موزه بتواند به خوبی عمل كند تاثیرگذاری و ارزش آن بیش از پیش خواهد بود.

آیت الله جهرمی یادآور شد: موزه محرم مركز خلوص نیت ها و قلوب بوده و فعالان این موزه در واقع یاران و خادمان امام حسین (ع) هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در استان آذربایجان شرقی و تبریز برای معرفی عالمان نامی این خطه گفت: گرچه در بسیاری از شهرهای كشور در مناسبت مختلف اقدام به معرفی علما و فرهیختگان خود می كنند اما تبریز در این مسیر همواره پیشرو و موفق بوده و فعالیت های خوبی در این راستا انجام داده است.

وی با بیان اینكه معرفی علما و فرهیختگان در تبریز پس از انقلاب در هنر نیز نفوذ زیادی داشته و با ابزارهای هنری معرفی شده اند، گفت: تبریز از دیرباز علمای بزرگی داشته و وزنه های بزرگ علمی و مذهبی را پرورش داده كه مسوولان با معرفی آنها از رهگذر علمی و مذهبی توانسته اند مسیر تبلیغات كذب و خرافی دینی را مسدود كنند.

آیت الله علی كریمی جهرمی اضافه كرد: همانطور كه علما در گذشته با كمترین امكانات معارف و علوم عالی را ارایه كرده و به نسل های بعد منتقل كردند مسوولان استان آذربایجان شرقی با همان جدیت و تلاش در عصر حاضر كه بهترین امكانات را در اختیار دارند ضروریست در معرفی آن علمای عالی قدر با سرعت و همت بیشتر فعالیت كنند و همچون گذشته در این مسیر پیشرو باشند.

7237/587





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: