جشن بعثت پیامبر اسلام در قلب اروپا
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم 'حسن تاجیك 'سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اتریش ضمن تبریك بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام ، گفت: سخاوت، نوع دوستی ، رحمت ، محبت ، شجاعت و یكتاپرستی از ویژگی های اصلی پیامبر اسلام بود.

تاجیك با بیان اینكه ما به عنوان یك فرد مسلمان در حقیقت نماینده پیامبر اسلام در كشوری غیر اسلامی هستیم ، تصریح كرد: ما باید با حكمت و موعظه حسنه، الگویی برای دیگران بوده و خصوصیات پیامبر را داشته باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش تاكید كرد كه یك فرد مسلمان پیام آور صلح و نوع دوستی ، رحمت و حكمت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود منتظری رییس و امام مركز امام علی (ع) در وین نیز در این آیین، عید مبعث را مادر اعیاد اسلامی توصیف كرد و گفت: اگر بعثت و رسالت نبود ، دیگر اعیاد اسلامی نیز نبود.

وی هدف پیامبر اسلام را خارج كردن انسان ها از ظلمات و بردن آنها به سمت نور دانست و اظهار داشت: در این مسیر ، راهبرد حضرت محمد (ص)، ایجاد رستاخیز و انقلاب در درون انسان ها بود.

منتظری طرح عملیاتی پیامبر اسلام برای تحقق هدفش را بخشش خطا كاران، دعوت به نیكو كاری و دوری از جاهلان عنوان كرد.

گفتنی است در این مراسم علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین نیز حضور داشت.

در میان مراكز اسلامی در اروپا، مركز اسلامی لندن به لحاظ موقعیت سیاسی و مركز اسلامی هامبورگ به لحاظ قدمت مشهور هستند اما مركز امام علی (ع) در وین همیشه به جهت حضور گستره مسلمانان كشورهای مختلف در این مركز، نسبت به سایر مراكز اسلامی در اروپا، شاخص است.

اروپام 1344** 1917





:: برچسب‌ها: خورشید , تصویر , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: