نخستین جكت فاز 14 میدان مشترك گازی پارس جنوبی در آب های خلیج فارس نصب شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، جكت SPD 14 b با چهار پایه، دو هزار تن وزن و 80 متر طول، نخستین جكتی است كه مهندسی، ساخت، نصب و حمل آن از سوی مهندسان ایرانی انجام و درمدت كوتاه پنج ماه ساخته شد.

ساخت سه جكت دیگر فاز14 پارس جنوبی با بیش از 95 درصد پیشرفت رو به اتمام است.

براساس اعلام شركت ایزوایكو، جكت دوم و سوم در نیمه نخست تیر امسال و جكت چهارم نیز پس از نصب دیگر جكت ها به دریا منتقل می شود.

این گزارش حاكی است: چهارعرشه فاز 14 نیز از سوی شركت ایزوایكو با 40 درصد پیشرفت در خرمشهر در دست ساخت است و ساخت سازه های فازی این عرشه ها از پیشرفت بیش از 60 درصدی برخوردار است.

برای توسعه این فاز میدان مشترك پارس جنوبی، 44 حلقه چاه توصیفی و توسعه ای حفاری می شود كه هم اكنون دو دكل حفاری 'آبان 5 'و 'شهید رجایی' در این فاز گازی برای حفاری دو حلقه چاه توصیفی مستقر شده و قرار است در ماه آینده یك دكل حفاری نیز به این فاز منتقل شود.

عملیات ساخت خطوط لوله این فازبا 55 درصد پیشرفت، در دست اجراست.

دو خط لوله زیردریایی 32 اینچ به طول 260 كیلومتر و دو خط لوله زیردریایی 18 اینچ به طول 18 كیلومتر در این فاز ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تولید 56 میلیون و 500 هزار متر مكعب گاز ترش و 75 هزار بشكه میعانات گازی، سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع، یك میلیون تن اتان برای تامین خوراك واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه 400 تن گوگرد، از دیگر تولیدات فاز 14 پارس جنوبی خواهد بود.

ك/1 539 ** 1917





:: برچسب‌ها: سان , درختان , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: