لاریجانی: بسیج از ورود به مناقشات 'بلاوجه' در صحنه سیاسی پرهیز كند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، 'علی لاریجانی' روز شنبه در دیدار با اعضای پایگاه بسیج مجلس شورای اسلامی افزود: هدف بسیج خدمت خالصانه برای تبدیل شدن امور دینی و معنوی به فرهنگ است. وی یادآور شد: این نهاد مردمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی شكل گرفت تا بنیان‌هایی دینی و معنوی را تقویت كند كه البته رسیدن به این هدف نیازمند كار علمی و تذكر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دانش و تمرین را دو مولفه لازم برای تبدیل شدن بنیان‌های دینی به فرهنگ دانست و تصریح كرد: انسان گاهی بر اثر هوای نفس شاید از برخی امور غفلت كند كه تذكر به معروف برای چنین مواقعی است.

لاریجانی ادامه داد: برخی از مسوولان شاید صحبت‌هایی را مطرح كنند كه از روی بصیرت نیست، حال آن كه كارگزاران یك حكومت دینی باید به این مسایل آ‌گاه باشند، بنابراین رسیدن به چنین سطحی نیازمند یك طراحی است تا هر چه سطح مسوولیت افزایش پیدا كند، آموز‌ش‌ها نیز برای مدیریت آن عرصه‌ها به ویژه در حوزه‌های استراتژی تعالی یابد.

وی یادآور شد: برخی شلوغ‌بازی‌ها، تخریب و تهمت درسایت‌ها، روزنامه‌ها و فضای سیاسی كشور اتفاق می‌افتد كه این مسایل خلاف اخلاق و شئونات دینی است. گاهی یك جمله نادرست در جامعه فتنه ایجاد می‌كند. بنابراین فرد مسلمان و انقلابی نباید حرفی را خارج از شئون اسلامی به زبان آورد.

رییس مجلس با تاكید بر فرمایشات و توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب به نمایندگان مجلس نهم مبنی بر لزوم رعایت اخلاق دینی در حوزه كاری افزود: بسیج برای انجام ماموریت دینی در انقلاب اسلامی شكل گرفت و از این رو باید الگو باشد.

لاریجانی تصریح كرد: متانت دینی و اخلاقی و تاثیر گذاشتن بر دیگران از اموری است كه این نهاد انقلابی باید آن را پیگیری كند.

وی یادآور شد: نیروهای بسیج باید هر دو هفته یك بار به دیدار یك عالم دینی بروند تا از تذكرات و بحث‌های اخلاقی ایشان برخوردار شوند. شهید مطهری می‌فرمود 'هر بار كه در جلسه درس اخلاق امام خمینی(ره) شركت می‌ كردم آن مباحث یك هفته از من صیانت می‌كرد'. چون سخن و نفس روحانی یك عامل دینی تاثیرگذار است و می‌تواند اشاعه پیدا كند.

وی با بیان این كه فهم دینی از برنامه ها؛ نیازمند ممارست است، افزود:‌ بسیج باید از ورود به مناقشات 'بلاوجه' در صحنه سیاسی پرهیز كند، چون این كار را احزاب و گروه‌های سیاسی انجام می‌دهند، حال آن كه بسیج باید موجب آرامش در عالم سیاست باشد تا اهداف انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب را پیگیری كند.

فرمانده بسیج مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای این جلسه از عملكرد این پایگاه در حوزه آموزشی، عقیدتی و برگزاری اردوهای آمادگی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، تحكیم شعائر اسلامی و دفاع از جایگاه ولایت گزارش داد.

سیام/9121**1336





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: