سینماگران اصناف خاص خود را خواهند داشت
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز شنبه در حاشیه تقدیر از عوامل و سازندگان فیلم سینمایی 'قلاده های طلا' به خبرنگاران گفت: با توجه با این مصوبه، اصناف سبنمابی و هنرمندان پس از ارائه اساسنامه، صنوف خود را تشكیل داده و این صنوف توسط آنها اداره خواهد شد.

وی تاكید كرد: ابن بدان معنا نیست كه تمامی فعالیت ها در این صنوف انجام شود، بلكه به مانند سایر صنوف فعالبت های وجود دارد كه شامل حال آنها نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نمونه به برپایی دوره های مختلف آموزشی اشاره كرد و گفت: این قبیل فعالیت ها توسط صنوف انجام نمی شود، بلكه در قالب امور سینمایی توسط سازمان امور سینمابی انجام خواهد پذیرفت.

حسینی یادآور شد: صنوف مختلف پس از ارائه اساسنامه و تصوبب آن در شورای عالی سیبما و ابلاغ رسمی، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نایب رییس شورای عالی سینما، هدف از این اقدام را مبنا قراردادن رای سینماگران عنوان كرد كه به گفته وی، یك وفاق و همگرایی كامل بین تمامی هنرمندان و سینماگران را بوجود می آورد.

** بودجه مستقل برای سازمان امور سینمایی در نظر گرفته شده است

حسینی با اشاره به زمانبر بودن تشكیل ساختار سازمان امور سینمایی، از تخصیص بودجه مستقل برای این سازمان خبر داد.

وی یادآور شد: در صدد هستیم با همیاری یكدیگر، هر چه سریعتر این سازمان فعالیت گسترده خود را آغاز كند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراز امیدواری كرد كه با راه اندازی این سازمان بتوانیم حمایت ها و پشتیبانی های لازم را از سینماگران به عمل آوریم.

** شورای عالی سینما در سال جاری سه بار تشكیل جلسه داد

حسینی در بخشی دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی كردن مسایل هنرمندان و سینماگران از تشكیل سه جلسه شورای عالی سینما با حضور رییس جمهوری در سال جاری خبر داد.

وی این امر را توجه و اهتمام ویژه به هنرمندان و اهالی سینما دانست.

به گفته حسینی، شورای عالی سینما معمولا با توجه به ضرورت، یك یا دو بار تشكیل می شود كه فقط از ابتدای سال جاری تا كنون با توجه به اهمیت سینما و هنرمندان در این رابطه سه جلسه تشكیل شده است.

** فعالیت خانه سینما غیرقانونی بود

حسینی در پاسخ به سووال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت خانه سینما گفت: فعالیت خانه سینما غیر قانونی تشخیص داده شد، از این رو فعالیت آن متوقف شد.

وی یادآور شد: افراد باید یك تشكل جدید بر اساس اساسنامه جدید مانند سایر صنوف ارائه دهند تا به تصویب اعضا برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: در نوشتن اساسنامه، باید همه هنرمندان و سینماگران دیدگاه های خود را بیان كنند.

** مركز درمانی هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان هفته جاری افتتاح می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نیاز هنرمندان، خبرنگاران و نویسندگان به مركز درمانی مستقل، از افتتاح چنین مركز، ویژه این اقشار در هفته جاری خبر داد.

وی یادآور شد: با رایزنی ها و توافق به عمل آمده با وزیر بهداشت مقرر شد مركز درمانی مستقلی در یكی از بخش های بیمارستان شهید رجایی برای هنرمندان درنظر گرفته شود.

حسینی گفت: نماینده وزارت ارشاد نیز برای هماهنگی لازم بصورت دایم در این مركز درمانی مستقر خواهد شد.

** سینما با وفاق ارتقا می یابد

حسینی در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر آنكه كه سازمان امور سینمایی در مواجهه با برخی مسایل و حواشی سینما منفعل عمل می كند، گفت: معتقدم كه باید یك وفاق و همگرایی در جامعه بین اقشار مختلف ایجاد شود تا ارتقا سینمایی را در پی داشته باشد.

وی یادآورد شد: البته اختلاف نظر و سلیقه در برخی امور طبیعی است؛ از این رو ضروریست كه دست در دست یكدیگر درصدد برطرف كردن مسایل بود، نه آنكه ما نیز به این اختلافات دامن بزنیم.

حسینی تاكید كرد: به جای طرح برخی مسایل در رسانه ها كه مورد سوءاستفاده بیگانگان و رسانه های خارجی قرار می گیرد، باید با همگرایی درصدد حل مسایل بصورت تواقی باشیم.

فراهگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: