فرایند بررسی استاندارد مواد اولیه و ماشین آلات كارخانجات آسانتر شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'نظام الدین برزگری' در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همكاری سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی افزود: بر اساس روش جدید، كیفیت مواد اولیه واحدهای تولیدی داخل كشور و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز كارخانجات با تعهد مدیر كنترل كیفیت و مدیر عامل كارخانه تایید و اجازه ورود دریافت خواهد كرد.

** از 27 هزار درخواست ثبت سفارش بیش از چهار هزار كالا اجازه ثبت نگرفتند

برزگری با اشاره به اجرای قانون جدید استاندارد اجباری اظهار داشت: با اجرای قانون جدید در تیر ماه سال گذشته، یك هزار و 530 قلم كالا مشمول استاندارد اجباری شد و از اول اسفند 90 تعداد دیگری نیز به این مجموعه اضافه شده است.

وی با بیان این كه، در زمان كنونی پنج هزار و 28 قلم كالا مشمول استاندارد اجباری است، افزود: از 27 هزار درخواست ثبت سفارش بیش از چهار هزار و 600 مورد اجازه ثبت سفارش دریافت نكردند.

به گفته برزگری، كفش، لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم برقی الكتریكی و قطعات خودرو از جمله اقلامی بودند كه اجازه ثبت سفارش دریافت نكردند.

** از تعداد كالاهای بی كیفیت كاسته شده است

برزگری یادآورشد: این وضعیت نشان می دهد پیشتر كه 630 قلم كالا مشمول استاندارد اجباری بود، مابقی كالاها بدون كنترل وارد كشور می شده است و مردم هم از كیفیت این كالاها گلایه داشتند.

به گفته وی، بر اساس نظرسنجی هایی كه اخیرا انجام شده از میزان كالاهای بی كیفیت كاسته شده است.

** تجار فرایندهای قانونی را رعایت كنند تا كالایشان مرجوع نشود

برزگری با یادآوری اینكه، در مجموع نزدیك به چهار هزار قلم كالای تولید شده آماده مصرف به طور كامل تحت پوشش استاندارد اجباری است، اظهار داشت: تجار باید قبل از واردات حتما فرایندهای قانونی را رعایت كنند تا كالای آنها مرجوع نشود.

به گفته وی، قانون دو فرایند برای تعیین استاندارد این اقلام مشخص كرده است كه بر اساس آن تجار قبل از ورود كالا باید نمونه ای از آن را ارایه كنند و بعد از اخذ تاییدیه، اقدام به ثبت سفارش كنند.

وی توضیح داد: علاوه بر این تجار می توانند كیفیت كالایی كه قصد وارد كردن آن را دارند، در آزمایشگاه های بین المللی مورد تایید سازمان استاندارد در خارج از كشور بررسی كرده و مستندات را جهت اخذ تاییدیه ارایه كنند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح كرد: به كالایی كه خارج از این فرایند وارد گمرك شود، اجازه ورود نخواهیم داد.

** تلفات شهر بازی ها طی 10 سال اخیر روند كاهشی داشته است

برزگری همچنین با بیان این كه، تلفات شهر بازی های كشور طی 10 سال گذشته روند كاهشی داشته است، خاطر نشان كرد: اگر شهر بازی پلمب شده، بدون اجازه سازمان ملی استاندارد فك پلمب شود، محاكم قضایی با آن برخورد می كنند.

وی افزود: با توجه به این كه، در فصل تابستان قرار داریم، به همه ادارات كل دستور داده شده است كه كل شهر بازی های كشور را مورد بازنگری قرار داده و از فعالیت تجهیزات غیر استاندارد جلوگیری كنند.

** فقط نان های صنعتی مشمول استاندارد اجباری هستند

برزگری با بیان اینكه سازمان ملی استاندارد در خصوص قیمت نان مسوولیتی ندارد، افزود: فقط نان های صنعتی مشمول استاندارد اجباری هستند و نان های سنتی از قبیل نان لواش، بربری، سنگك و تافتون تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی می باشند.

** وجود وایتكس در شیر را تایید نمی كنم

برزگری همچنین در خصوص برخی اظهارات مبنی بر وجود وایتكس در شیرهای موجود در بازار اظهار داشت: در یكی از سایت ها از قول یك كارشناس صنایع غذایی چنین مطلبی بیان شده بود.

وی گفت:‌ به همین خاطر از آزمایشگاه های سازمان خواسته شده كه اگر این مسئله اثبات علمی شده را اعلام كنند، اما تاكنون این موضوع تایید نشده است.

برزگری تاكید كرد كه در این زمینه اگر به اثبات علمی رسیدیم، قطعا آن را اعلام خواهیم كرد.

اقتصام**2021**1594





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , سفید , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: