جوایز مسابقات بین المللی قرآن كریم 50درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : boudika

'ولی یاراحمدی' روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست خبری بیست و نهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال های گذشته سعی شد جوایز مسابقات به عنوان یك شاخص برای ایجاد انگیزه و حضور بهترین های جهان اسلام در این رقابتها تغییر كند كه از یكصد میلیون ریال جایزه برای نفر اول در رشته قرائت و حفظ شروع شد و سال گذشته به 240 میلیون ریال برای نفرات اول هر رشته رسید.

وی افزود: برای داوری در این دوره از مسابقات 9 داور از كشورهای اسلامی كه سابقه برگزاری مسابقات قرآنی دارند، دعوت شده است كه همراه با پنج نفر از داوران داخلی در قالب یك گروه 14 نفره و هیات رییسه شامل رییس هیات داوران، ناظر فنی مسابقات و استاد راهنما امر قضاوت را عهده دار خواهند بود.

یاراحمدی درمورد بالا بودن تعداد داوران خارجی در مقایسه با داوران داخلی، بیان داشت: تعداد بیشتر داوران خارجی ما را به این سمت می برد كه در هر رشته سه نفر شامل دو داور خارجی و یك داور ایرانی كار قضاوت را بر عهده بگیرند.

وی اضافه كرد: توجه به بعد بین المللی این مسابقات از دیگر اهداف به كارگیری تعداد بیشتر داوران خارجی است به این معنا كه ما مسابقاتی را برگزار كنیم كه از نگاه جهانیان سهم داوران بین المللی بیشتر از داوران ایرانی باشد.

مدیر كل امور آموزش قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با تفاوت این دوره از مسابقات در مقایسه با سال های گذشته، اظهار داشت: تلاش شده نقایص برطرف شده و محاسن نیز بیشتر پرداخته شود و با نگاه به مسابقات جهانی در نظر داریم این دوره از مسابقات در ابعاد مختلف با رشد و ارتقا همراه شود.

یاراحمدی خاطرنشان كرد: نوع برگزاری مسابقات در رشته قرائت امسال شاهد تغییرات جدی خواهد بود، به این معنا كه داوری در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی صورت می گیرد و هر قاری اگر بخواهد جزء پنج نفر اول این دوره از رقابت ها باشد باید سه بار تلاوت به مدت حدود 36 دقیقه داشته باشد.

وی اضافه كرد: تاكنون 65 كشوربرای شركت در بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم پذیرش شده اند و احتمال دارد این تعداد به 68 كشور برسد.

مدیر كل امور آموزش قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بعد از پایان مسابقات بین المللی قرآن كریم، قرائت ها به صورت آلبوم آماده شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، همچنین این تلاوت ها روی سایت رسمی مسابقات جمهوری اسلامی ایران نیز ارایه خواهد شد.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم از 28 خردادماه تا دوم تیرماه در برج میلاد برگزار می شود.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: خانواده , مدل , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: