'رانندگان متخلف ایرانی در فصل تابستان از رانندگی محروم می‌شوند'
نوشته شده توسط : boudika

گفته شده اجرای مراحل مختلف قانون جدید راهنمایی و رانندگی باعث کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته شده است

اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در ایران از اول تیرماه سال جاری وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا می گوید از اول تیرماه با هشت تخلف حادثه ساز از جمله عدم استفاده از کمربند، کلاه ایمنی، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انجام تخلفات حادثه ساز به طور جدی برخورد می شود.

گفته شده براساس این برنامه "رانندگانی که به تذکرهای پلیس راهنمایی و رانندگی در این مدت توجه نکردند و در گروه رانندگان پرخطر قرار دارند، از رانندگی در فصل تابستان محروم می شوند."

در همین رابطه اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن هشدار به رانندگان متخلف گفت :" این رانندگان در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند و براساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که نمره منفی گواهینامه این افراد به ۳۰ برسد، به مدت سه ماه از رانندگی محروم خواهند شد.

به گفته آقای مومنی این افراد پس از پایان مدت محرومیت با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال جریمه نقدی مجددا می توانند اجازه رانندگی دریافت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین افزود این دسته از رانندگان چنانچه به دلیل ارتکاب تخلفات جدید ۲۵ نمره منفی دریافت کند، گواهینامه‌‌ آنها به مدت ۶ ماه ضبط می شود و بعد از آن با پرداخت ششصد هزار ریال بار دیگر می تواند مجوز رانندگی دریافت کند.

خبرگزاری ایرنا همچنین به نقل از آقای مومنی گفته است چنانچه این دسته از رانندگان مجددا بر اثر ارتکاب تخلفات جدید ۲۰ نمره منفی دریافت کنند، گواهینامه آنها باطل می شود و این افراد بعد از یک سال برابر مقررات و بعد از گذراندن دوره آموزشی و پرداخت یک میلیون ریال جریمه اجازه رانندگی مجدد خواهند داشت.

مرحله نخست اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی که براساس محاسبه امتیازهای منفی برای رانندگان متخلف بود، از اردیبهشت ماه سال گذشته ( ۱۳۹۰) آغاز شد.

افزایش نرخ جریمه ها نیز مرحله بعدی این قانون بود که اجرای آن از اول دی ماه سال گذشته شروع شد.

به گفته خبرگزاری ایرنا،براساس آمارهای منتشره اجرای مراحل مختلف قانون جدید راهنمایی و رانندگی و همکاری مردم با پلیس راهور، باعث کاهش کلی ترافیک در محورهای کشور و همچنین کاهش بیش از ۱۴ درصدی تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۰ شده است.

در ایران بیش از ۱۷ میلیون وسیله نقلیه، شامل خودروهای شخصی (۴۸ درصد)؛ موتور سیکلت (۳۷ درصد)؛ مینی بوس و کاروان (یک درصد)؛ کامیون و کامیونت (پنج درصد) و یک درصد اتوبوس در تردد هستند که از این نظر، ایران در میان کشورهای منطقه ایران حائز رتبه اول است و ترکیه با بیش از ۱۳ میلیون وسیله نقلیه، در رتبه بعدی قرار دارد.





:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: