جام ملت‌های اروپا؛ روسیه جمهوری چک را در هم کوبید
نوشته شده توسط : boudika
آندره آرشاوین

آندره آرشاوین، عضو باشگاه آرسنال انگلستان، یکی از موثرترین بازیکنان روسیه بود

روز نخست جام ملت‌های اروپا با درخشش تیم ملی روسیه به پایان رسید.

در دومین دیدار گروه نخست رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۲ اروپا دو تیم روسیه و جمهوری چک در ورزشگاه شهر وروتسواو لهستان مسابقه دادند که روسیه با نمایشی خیره کننده بازی را ۴ بر ۱ به سود خود خاتمه داد.

آلن زاگوئف (۱۵، ۷۹)، رومن شیروکوف (۲۴) و رومن پاولیوچنکو (۸۲) چهار بار دروازه پتر چک، دروازه بان جمهوری چک را باز کردند. تنها گل جمهوری چک را نیز واسلاو پیلار در دقیقه ۵۲ زد.

روسیه علاوه بر این چهار گل، چندین فرصت گلزنی داشت که با بی دقتی مهاجمان این تیم، بویژه الکساندر کرشاکوف، از دست رفت.

روسیه در نیمه نخست می‌توانست صاحب یک ضربه پنالتی به دلیل خطا روی آندره آرشاوین، کاپیتان این تیم هم شود که هاوارد وب، داور انگلیسی آن را نادیده گرفت.

دیک ادووکات سرمربی تیم ملی روسیه تیمی بسیار آماده را روانه این تورنمنت کرده و بازی روان و تهاجمی این تیم می‌تواند هر تیمی را در این تورنمنت به دردسر بیاندازد.

لهستان ۱ یونان ۱

تیم ملی لهستان در بازی افتتاحیه این تورنمنت در مقابل یونان با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

لهستان که در کنار اوکراین یکی از دو میزبان جام ملت‌های اروپاست، در نیمه نخست بازی را کاملا در اختیار داشت و در دقیقه ۱۷ با گل روبرت لواندوفسکی، مهاجم باشگاه بورسیا دورتموند آلمان، از حریف پیش افتاد. حملات پرشمار لهستان در دقیقه ۴۴ منجر به اخراج پاستاتاپولوس (سوکراتیس)، دفاع آخر یونان شد اما میزبان نتوانست با اندوخته بهتری از یک گل به رختکن برود.

در نیمه دوم یونان با وجود ده نفره بودن، کم کم بازی را در اختیار گرفت و در دقیقه ۵۱ سالپیگیدیس گل تساوی یونان را به ثمر رساند.

بازی موثر یونان در دقیقه ۶۹ منجر به بدست آوردن یک ضربه پنالتی و اخراج شژنی دروازه‌بان لهستان شد. شژنی، دروازه‌بان آرسنال انگلستان، که در به ثمر رسیدن گل اول یونان هم تا حدی مقصر بود روی سالپیگیدیس خطا کرد و داور اسپانیایی ضمن اعلام ضربه پنالتی، شژنی را نیز از زمین اخراج کرد.

اما کاراگونیس، کاپیتان تیم یونان که از موثرترین بازیکنان این تیم بود، ضربه پنالتی را نتوانست گل کند و نهایتا این بازی با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید.

فردا دو بازی گروه دوم که به گروه مرگ شهرت یافته انجام خواهد شد. ابتدا هلند و دانمارک در ورزشگاه متالیست شهر خارکیف از ساعت ۱۶ به وقت گرینویچ (۲۰,۳۰ به وقت ایران) دیدار خواهند کرد. سپس از ساعت ۱۸,۴۵ به وقت گرینویچ (۲۳,۱۵ به وقت ایران) آلمان و پرتغال در ورزشگاه شهر لویل اوکراین مسابقه خواهند داد.





:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: