نشست فكری امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی در لاذقیه سوریه برگزار شد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز چهارشنبه رایزنی جمهوری اسلامی ایران در دمشق، در این نشست كه به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مركز آموزش زبان فارسی در لاذقیه برگزار شد، ابتدا 'غسان صالح عبدالله ' از محققان سوری با اشاره به نقش حضرت امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی در پی سال ها مبارزه با نظام دیكتاتوری شاه، گفت: آنچه كه این نظام از رهبری و مردم ایران می خواست این بود كه با دو چیز كاری نداشته باشند، شاه و اسرائیل، اما مردم و رهبری تمام مشكلات كشور را از این دو عامل می دانستند و با رهبری حكیمانه و تقدیم شهدا و صبر و پایداری این انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید.

وی افزود: حضرت امام (ره) اسلام واقعی را كه همانا مبارزه با استكبار و دفاع از مظلومان است به جهانیان معرفی كرد و امروز پیشرفت ها و جایگاهی كه ایران اسلامی در جهان كسب كرده مرهون رهبری ، پایداری و اعتماد به جوانان است.

این محقق سوری گفت: آنچه كه امروز در جهان عرب شاهد آن هستیم امتداد انقلاب اسلامی با شعارهای ضد استكباری و ضد صهیونیستی می باشد.

' فیصل سعد' استاد دانشگاه و رئیس دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تشرین لاذقیه نیز در نشست مزبور با اشاره به شخصیت حضرت امام (ره) و زهد و شجاعت ایشان و همچنین نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایشان تمام مشكلات و رنج های مردم و جامعه را درك می كرد و با ارائه راه حل های مناسب ، كشور را از بند استكبار داخلی و خارجی نجات داده و دولتی مردمی را تاسیس كرد.

وی افزود : پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی، فشارهای سیاسی و تحریم ها مردم و رهبری ایران توانستند این كشور را به جایگاه فعلی با پیشرفت های چشمگیر در تمام زمینه ها برسانند.

شیخ ' درید قادر' خطیب و امام مسجد الزهراء در لاذقیه نیز در نشست فكری امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی به موضوع عرفان در اندیشه امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: ایشان

مجموعه ای از عرفان ، فقه و فلسفه را دارا بود.

وی در ادامه به نامه حضرت امام (ره) به میخاییل گورباچف و گوشزد كردن خطرهایی كه متوجه نظام های كمونیستی و سرمایه داری می باشد اشاره كرد و گفت: آنچه را كه امام در سال های دور در ارتباط با تحولات در این كشورها پیش بینی كرده بود، امروز شاهد هستیم.

در پایان این نشست نیز شیخ یوسف عباس از شعرای منطقه اشعاری را كه در مدح حضرت امام (ره) سروده بود ، قرائت كرد.

خاورم**1436** 3404





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: