پدیده گرد و غبار در زابل 110 نفر را راهی بیمارستان كرد
نوشته شده توسط : boudika

'حسین كیخا' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد شهروند آسیب دیده به علت مشكلات تنفسی ناشی از آلودگی و ذرات معلق در هوا به 15 مركز درمانی زابل مراجعه كردند كه 10 نفر از آنها به دلیل نامطلوب بودن وضعیت جسمانی و مشكلات حاد ریوی هم اكنون بستری هستند.

وی در ادامه گفت: هم اینك سه گروه امداد و نجات با 18 نفر نیرو در محورهای پر رفت و آمد شمال سیستان و بلوچستان مانند سفیدآبه، نهبندان و شهر سوخته به مسافران در معرض آسیب توفان گرد و خاك، خدمات رسانی می كنند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تمام مراكز درمانی شمال سیستان و بلوچستان آماده ارائه هرگونه خدمات مورد نیاز به مراجعین و بیماران با مشكلات تنفسی و ریوی ناشی از آلودگی هوا هستند.

'محمدحسن محمدی' همچنین از كار ساخت مركز تخصصی درمان بیماریهای تنفسی 64 تختخوابی در شهر زابل طی سال جاری خبر داد.

وی گفت: این مركز با داشتن مجهزترین امكانات پزشكی كار خدمات رسانی به تمام بیماران با مشكلات تنفسی و ریوی را در سیستان و بلوچستان بر عهده خواهد داشت.

او اظهار داشت: 10 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای ساخت این مركز درمانی پیش بینی شده است.

همچنین 'خسرو افسری' مدیركل اداره محیط زیست سیستان و بلوچستان به ایرنا گفت: توفان با سرعت 100 كیلومتر در ساعت میزان ریزگردها را در هر مترمكعب هوای منطقه سیستان به 1760 میكروگرم معادل 12 برابر حد استاندارد رسانده است.

شهرستانهای زابل، زهك و هیرمند كه به آن منطقه سیستان نیز گفته می شود در حوزه آبریز تالاب بین المللی هامون و رود هیرمند قرار دارند.

زمان طبیعی توفانهای 120 روزه سیستان كه شهرت جهانی دارد، به دلیل خشكیدن دریاچه هامون طی سالهای اخیر به 180 روز در سال افزایش یافته است.

7307/2729





:: برچسب‌ها: موسیقی , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: