سوریه اجازه ندهد جبهه مقاومت شكسته شود
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'غلامعلی حداد عادل' در حاشیه جلسه علنی روز یكشنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، درمورد درگیری های اخیر در سوریه اظهار داشت: این كشور همچنان باید جبهه مقاومت خود را مستحكم تر كند و اجازه ندهد كه غرب این حلقه مقاومت را درهم بشكند.

وی درمورد علت شكست طرح كوفی عنان نیز تصریح كرد: از آنجا كه آمریكایی ها و رژیم صهیونیستی تمایلی به حل موضوع سوریه ندارند پیوسته فضا را در منطقه ناامن می كنند.

نماینده تهران در مجلس نهم اظهارامیدواری كرد كه با مقاومت مردم سوریه به زودی این مسایل حل شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت همچنین درمورد درگیری های اخیر در كشور عربستان گفت: مقامات و مسوولان كشورهای عربی باید بدانند در حال حاضر موجی از بیداری اسلامی در جهان اسلام آغاز شده است و مردم عربستان نیز نسبت به ظلم هایی كه به آنها و همچنین ملت بحرین می شود، آگاه هستند.

حدادعادل یادآور شد: ملت ها دیگر تحمل ظلم های دولتمردان خود را ندارند.

وی افزود: مردم به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده اند و به همین علت دیگر تحمل نمی كنند رژیم های حاكم بر آنها كه همراه با آمریكا هستند از رژیم صهیونیستی حمایت كنند و حقوق ملت خود را تضییع كنند.

وی همچنین درپاسخ به سوالی درمورد موضع گیری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مكه كه قرار است طی روزهای اخیر برگزار شود، تصریح كرد: به طور یقین دولت ایران نیز در این كنفرانس موضع شفافی را در قبال موضوع هایی كه در این اجلاس قراراست مطرح شود، اتخاذ خواهد كرد.

رییس موقت فراكسیون اصولگرایان مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوالی درمورد ساختار و عملكرد این فراكسیون گفت: اساسنامه فراكسیون اصولگرایان به زودی نهایی می شود و پس از انتخاب شورای مركزی اعضای هیات رییسه این فراكسیون مشخص می شوند.

وی تصریح كرد:در حال حاضر گزینه اصلی برای ریاست فراكسیون اصولگرایان مشخص نشده است.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا شما به عنوان گزینه اصلی ریاست فراكسیون اصولگرایان هستید؟ گفت: من تابع نظرات اعضای فراكسیون هستم و اگر تحمل كنید به زودی نتیجه نهایی تركیب هیات رییسه مشخص می شود.

حداد عادل همچنین درمورد وحدت بین دو فراكسیون اصولگرایان و فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهارداشت: اگر هر دو طرف اصولگرای واقعی باشند زمینه برای ایجاد وحدت فراهم می شود.

وی، یكی از نشانه های اصولگرایی را انتخاب اصلح دانست و افزود: فراكسیون اصولگرایان تلاش می كند در انتخابات افرادی را برای مسوولیت های مختلف كه اصلح باشند،برگزینند و اگر طرف دیگر نیز چنین اقداماتی را انجام دهد، در آن صورت به وحدت می رسیم.

حداد عادل همچنین از تشكیل فراكسیون نظام پارلمانی در مجلس شورای اسلامی اظهار بی اطلاعی كرد.

نماینده مردم تهران درمورد طرح جدایی شهرری از تهران نیز گفت: جدایی شهرری از تهران با موافقت ها و مخالفت هایی همراه است، تاكنون مجمع نمایندگان استان تهران حداقل دو جلسه عمومی برای بررسی این موضوع با حضور استاندار، معاونت سیاسی وزارت كشور، شورای شهر تهران و معاونین شهرداری برگزار كرده است.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد تا ابعاد آن به طور كامل مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: وزارت كشور معتقد است كه به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل كرده است و از طرفی شورای شهر نیز نگرانی هایی را درمورد جدایی شهرری از تهران در جلساتی كه با حضور استاندار و معاونان وی برگزار شد مطرح كرد و در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است.

سیام/9250**9132**1336





:: برچسب‌ها: آبی , پارک , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: