داخلی سازی موتورهای تی یو 5 در مرز خودكفایی
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از ایكوپرس، 'میرجواد سلیمانی' افزود: موتور تی.یو.پنج در برنامه پنج ساله راهبردی قوای محركه ایران خودرو جایگاه مهمی دارد و به همین دلیل تعمیق ساخت داخلی قطعات و مجموعه های آن در دستور كار است.

وی با اشاره به روند فزاینده داخلی سازی این موتور در سه سال اخیر، تصریح كرد: به دنبال تحقق 90 درصدی ساخت داخلی در این موتور، با برنامه ریزی مدون و مشاركت زنجیره تامین در آینده بسیار نزدیك ساخت آن به خودكفایی كامل می رسد.

سلیمانی، تولید سالانه بیش از 352 هزار دستگاه موتور تی.یو.پنج و مدیریت كاهش قیمت تمام شده آن را از عواملی دانست كه دستیابی به خودكفایی كامل آن را تحقق می كند.

وی تصریح كرد: تجربه 40 سال تولید موتور در ایران خودرو همراه با برنامه ریزی و بهره گیری از دانش متخصصان ایرانی در سال های اخیر، خودكفایی كامل در تولید موتورهای او.اچ.وی، او.اچ.وی.جی و ایكس.یو.هفت را در پی داشته و با توجه به طراحی و ساخت موتور ای.اف.هفت به عنوان اولین موتور ملی، تمامی قطعات این موتور نیز ساخت داخل است.

وی از نصب موتورهای ای.اف.هفت و تی.یو.پنج بر روی رانا به عنوان دومین خودروی برند ملی ایران خودرو خبر داد كه به منظور قطع وابستگی به شركت های خارجی انجام می شود.

سلیمانی اظهار داشت: معاونت نیرو محركه ایران خودرو به منظور بهره برداری از حداكثر ظرفیت خطوط تولیدی خود در راه خودكفایی و قطع وابستگی، داخلی سازی قطعات و مجموعه های موتور TU3 را نیز در برنامه دارد و با توجه به بالا بودن هزینه طراحی و ساخت خطوط ماشین كاری سیلندر و سرسیلندر این موتور، پروژه ماشین كاری سیلندر و سرسیلندر موتور TU3 در معاونت نیرو محركه ایران خودرو به اجرا درآمده و بهره برداری از آن تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: