قاری مصری: ایرانی ها عاشق قرآن هستند
نوشته شده توسط : boudika

'عبدالطیف محمد عید' روز جمعه در محل نمایشگاه بزرگ قرآن كریم قشم درگفت وگو با ایرنا افزود: ما در مصرآگاهی زیادی از وضعیت فعالیت های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران نداشتیم، اما هنگامی كه به ایران سفر كردیم این فعالیت ها را در قالب های مختلف در جای جای این كشور مشاهده كردیم.

وی با اشاره به اینكه فعالیت های قرآنی در ایران گسترده و كیفیت آنها خوب است و جمهوری اسلامی ایران واقعا به مسائل قرآنی اهمیت می دهد، تصریح كرد: درایران حجاب اسلامی نیز به خوبی رعایت می شود و ما فعالیت های مذهبی خوبی درماه مبارك رمضان در ایران دیدیم.

این قاری مصری یادآور شد: محافل انس با قرآن كریم را نیز در ایران بسیار زیبا دیدم و مردم این كشور اهمیت زیادی به این محافل می دهند، دوست دارند با قرآن مانوس شوند و این نشان می دهد كه محافل زیادی در این كشور برگزار می شود.

محمد عید40ساله، یكی از قاریان ممتاز بین المللی است، وی اهل روستای الشرقیه معروف به الشرقاوی مصر است و از هشت سالگی قرآن خواندن را شروع كرده و از 22سالگی به صورت حرفه ای در محافل بزرگ قرآنی مصر فعالیت كرده است.

وی یادآور شد: تلاوت قرآن را از پدر بزرگم كه قاری معروفی در استان الشرقیه مصر بود یاد گرفتم و در كودكی حافظ كل قرآن كریم شدم و بعد از اتمام خدمت سربازی به تلاوت قرآن كریم پرداختم.

این قاری مصری در مسابقات مختلف بین المللی قرائت قرآن كریم كه در شهر قاهره پایتخت صر برگزار شده، شركت كرده و توانسته سه بار رتبه اول را به خود اختصاص دهد، وی در مصر فعالیت های قرآنی زیادی را انجام می دهد وهمچنین دفتری به نام دارالتحفیظ دراین كشور دارد.

محمد عید گفت: برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن كریم در قشم بسیار با شكوه است، این نمایشگاه دراین شهر و بخصوص برای نوجوانان وجوانان تاثیرات شگرفی خواهد گذاشت و جا دارد از مسئولین برگزاركننده این نمایشگاه قدردانی شود.

وی یادآور شد: به جوانان عزیز ایرانی كه می خواهند قرآن را به طور كامل حفظ شوند، توصیه می كنم آن را با لهجه عربی و شمرده بخوانند تا آیاتی را كه تلاوت می كنند، بهتر بفهمند و آگاهی بیشتری از لحاظ معنی و تفسیر قرآن كریم داشته باشند.

این قاری مشهور مصری خاطرنشان كرد: قاری قرآن اگر به معانی قرآن توجه كند، بهتر می تواند در شنوندگان تاثیر بگذارد، وقتی كه قرآن از دل قاری سر چشمه بگیرد، تاثیرات به سزایی در شنوندگان می گذارد، قاری قرآن باید به همه بخش های قرآن كریم مثل تجوید، تفسیر و معانی قرآنی تسلط داشته باشد تا تاثیر بیشتری در شنوندگان بگذارد.

نمایشگاه بزرگ قرآن كریم در قشم با همكاری سازمان منطقه آزاد قشم و مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور از سوی مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از پنجم تا 15 ماه مبارك رمضان (چهارم تا 14 مرداد) از ساعت 18الی 24 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر قشم با هدف توسعه فرهنگ اسلامی برگزار می شود./ك3

1871/681





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: