نوشته شده توسط : boudika

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'بهمن حسین پور' سفیر ایران در تركیه در مراسم ' شب ایران ' كه به دعوت شهرداری كچن اوران آنكارا و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تركیه در آنكارا برگزار شد، این مطلب را عنوان كرد.

وی گفت: متاسفانه دشمنان اسلام نمی گذارند كه میان مسلمانان جهان وحدت و اتحاد ایجاد شود. دشمنان اسلام در هر برهه از زمان با ایجاد فتنه تلاش دارند كه میان مسلمانان اختلاف ایجاد كنند و به اهداف خود دست یابند.

حسین پور با اشاره به نقش ایران و تركیه در جهان اسلام اظهار داشت : ایران و تركیه باید تلاش كنند كه همواره میان مسلمانان جهان اتحاد و وحدت ایجاد شود و صلح و آرامش در جهان اسلام حاكم باشد.

سفیر ایران در تركیه با اشاره به اینكه دین اسلام كامل ترین دین در جهان است ، گفت: پیامبر اسلام (ص) آخرین پیامبر است كه این امر نشان می دهد كه دین اسلام كامل ترین دین در جهان است و امید است روزی برسد كه دین اسلام در تمام جهان گسترش یابد.

مراسم گرامیداشت ' شب ایران ' با شكوه فراوان و استقبال شهروندان تركیه ای ، سه شنبه شب در آنكارا برگزار شد.

این مراسم به دعوت شهرداری 'كچی اوران' شهر آنكارا پایتخت تركیه و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

تلاوت آیاتی از قرآن كریم توسط دو تن از قاریان بین المللی ایران به نام های ' محمدحسین سبزعلی' و 'عباس امام جمعه ' و انجام ورزش باستانی از سوی باستانی كاران استان كردستان و برگزاری نمایشگاه قرآنی ، برنامه هایی بود كه در این شب برگزار شد.

در این مراسم كه تا پاسی از شب به طول انجامید ' بهمن حسین پور ' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تركیه ، شهردار كچی اوران آنكارا ، چند تن از نمایندگان مجلس ملی تركیه ، شماری از ایرانیان مقیم آنكارا و صدها تن از شهروندان تركیه ای حضور داشتند.

به هنگام برگزاری مراسم گرامیداشت ' شب ایران ' در آنكارا به ویژه به هنگام برنامه قرائت قرآن توسط قاریان ایرانی، شهروندان تركیه ای با تشویق های مكرر خود از این مراسم استقبال كردند.

خاورم **230





:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: