سرزمین مردان شعله ور
نوشته شده توسط : boudika

به دنبال اولین خودسوزی موشه سلمان، معترض در رژیم صهیونیستی، شمار بسیاری از شهروندان نیز با تهدید به خودسوزی به جمع معترضان پیوستند. این در حالی است كه این اقدام اعتراضی نام محمد بوعزیزی، شهروند ناراضی تونس را یادآور می شود كه جرقه ساز انقلاب های عربی در خاورمیانه بود. اعتراض های مردمی در سرزمین های اشغالی علیه ناكارآمدی سیاست های رژیم صهیونیستی با دومینوی خودسوزی معترضان شدت گرفته است.

اوضاع وخیم اقتصادی، افزایش بیكاری، شكاف طبقاتی، افزایش نابرابری های اجتماعی، وعده های دروغین، كاهش قدرت خرید مردم و تحمیل هزینه های گزاف در یك سال گذشته نارضایتی شهروندان رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

اعتراض ساكنان سرزمین های اشغالی نسبت به اوضاع نابسامان اقتصادی در این منطقه از سال گذشته آغاز شد و تاكنون ادامه داشته است. این اعتراض ها با راهپیمایی در خیابان ها علیه سیاست های اقتصادی رژیم آغاز شد و با اولین خودسوزی یكی از ناراضیان در 25 تیرماه سال جاری در تظاهرات علیه این رژیم وارد مرحله جدیدی شد و تاكنون نیز ادامه داشته است.

دور جدید تظاهرات پس از انتشار فراخوان هایی برای برگزاری تظاهرات علیه افزایش قیمت های واحدهای مسكونی برگزار شد. به گفته معترضان، مقام های صهیونیست وعده های خود در خصوص بهبود وضع معیشتی ساكنان سرزمین های اشغالی اجرا نكرده اند و اوضاع اقتصادی آنها روز به روز وخیم تر می شود.

**خودسوزی نتیجه افزایش نارضایتی ها

--------------------------------------------

اولین تظاهرات اعتراضی علیه سیاست های اقتصادی رژیم صهیونیستی در ماه جولای سال 2011 میلادی رخ داد كه در آن معترضان در اعتراض به اوضاع وخیم اقتصادی به خیابان ها ریختند. در 15 جولای سال جاری میلادی(25 تیرماه) نیز شهروندان رژیم صهیونیستی در سالگرد اعتراض های خود به تظاهرات پرداختند. در این روز موشه سلمان یكی از تظاهركنندگان در اعتراض به بی عدالتی های اجتماعی خود را به آتش كشید. نیروهای پلیس پس از خاموش كردن وی، او را به بیمارستان انتقال دادند. موشه سلمان با 94 درصد سوختگی پس از چند روز در بیمارستان فوت كرد. وی پیش از اقدام خود در نامه ای از نابرابری هایی كه رژیم صهیونیستی بر وی روا داشته بود سخن گفت. به گفته وی بنیامین نتانیاهو از فقرا می دزدد و به ثروتمندان می دهد.

بسیاری از ساكنان سرزمین های اشغالی خودسوزی موشه سلمان را با محمد بوعزیزی، فردی كه خودسوزی وی جرقه و سرمنشا انقلاب تونس محسوب می شوند؛ مقایسه می كنند و امیدوارند كه خودسوزی سلمان نیز شروعی برای تغییر و بهبود اوضاع شان باشد!

پایگاه اینترنتی نیویورك تایمز نیز در گزارشی كه از خودسوزی موشه سلمان منتشر كرد نوشت: افراد بسیاری سلمان را با میوه فروش تونسی كه با خودسوزی خود بهار عربی را رقم زد و سبب تغییر در خاورمیانه شد، مقایسه می كنند و تاكنون اسراییلی های بسیاری همانند بوعزیزی و سلمان تهدید به خودسوزی كرده اند.

در یكم مرداد ماه سال جاری رژیم صهیونیستی شاهد خودسوزی دیگر بود كه این بار سرباز از كار افتاده این رژیم در اعتراض به انجام نشدن اقدامات توانبخشی و كمك به سربازان قدیمی آسیب دیده، خود را به آتش كشید. وی نیز با 80 درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس نامه این فرد، رژیم صهیونیستی حقوق وی را دزدیده و او را در حالی كه درمانده شده به حال خود رها كرده است.

همچنین به گزارش پایگاه اینترنتی اسراییل تایمز، مرد 47 ساله ای در روز 2 مرداد ماه نیز در یكی از شهرهای سرزمین های اشغالی اقدام به خودسوزی كرد.

به نوشته اسراییل تایمز در همین زمان حداقل سه فرد دیگر نیز تهدید به خودسوزی كردند كه توسط عابران اقدام آنها متوقف شد.

براساس این گزارش 60 نفر نیز در تماس با مراكز خدماتی اجتماعی به تقلید از موشه سلمان تهدید به خودسوزی كردند.

**بی توجهی سران صهیونیست

-----------------------------------

علیرغم خودسوزی های مكرر معترضان صهیونیست طی هفته های متوالی، سران رژیم صهیونیستی بدون توجه به افزایش خودسوزی ها و به منظور سرپوش گذاشتن بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی، اقدام معترضان را خودكشی، اقدام های شخصی و از سر رفاه تلقی كرده اند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوبا سامری، سخنگوی پلیس در واكنش به خوسوزی یكی از معترضان در تظاهرات اعلام كرد كه اقدام این فرد برای ما تلاشی برای یك خودكشی محسوب می شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واكنش به خودسوزی موشه سلمان نیز آن را یك 'تراژدی شخصی' نامید.

مقام های صهیونیست همچنین در واكنش به خودسوزی سرباز معلول در اقدامی شتابزده اعلام كردند كه وی در رفاه كامل به سر می برد و برای به دست آوردن رفاه بیشتر اقدام به این كار كرده است.

بنابر ادعای سران صهیونیست، این رژیم به سربازان بازنشسته و معلول، بیمه و مستمری بالا پرداخت می كند و این ادعا در حالی است كه معترضان در نامه های به جا گذاشته از خود از عدم احقاق حقوق شهروندی خود و عدم رسیدگی به اوضاع معیشتی سخن گفته اند.

تداوم اعتراض ها و تكرار خودسوزی های در رژیم صهیونیستی نشان از ناكارآمدی سیاست های رژیم در رفع بحران اقتصادی و اجتماعی داخلی دارد.

پژوهش**ف.ذ**1732**9123





:: برچسب‌ها: سبز , لندن , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: