كارهای عمومی دندانپزشكی روزه را باطل نمی كند
نوشته شده توسط : boudika

دكتر 'كاوه محمدیان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در كارهایی مانند ارتودنسی، نیازی به بی حسی نیست، دهان، شستشوی زیادی نمی خواهد و با توربین های تراش دندان نیز چندان كار نمی شود.

وی ادامه داد: در كارهای عمومی ترمیم دندان ها، عصب كشی یا زیبایی، اغلب مواد بی حسی تزریق می شود كه این مواد ویتامین و مغذی نیستند بنابراین موجب ابطال روزه نخواهد شد.

این متخصص دندانپزشكی تاكید كرد مكنده های قوی در دندانپزشكی وجود دارد كه تمام آبی كه در دهان بیمار ریخته می شود را جمع می كند.

محمدیان خاطرنشان كرد البته ممكن است حین انجام كارهای دندانپزشكی، چند قطره آب داخل حلق برود اما چون بیمار به قصد درمان مراجعه كرده است، بیمار می تواند روزه خود را ادامه دهد.

وی گفت: فقط در جراحی های مربوط به دندان مانند جراحی پیچیده دندان عقل به دلیل امكان افت قندخون و نیاز به مصرف داروهای ویتامین به بیمار توصیه می شود كه هنگام مراجعه به دندانپزشك، روزه نباشد.

**بوی بد دهان با دهانشویه ها از بین می رود

این متخصص دندانپزشكی در ادامه به بوی بد دهان ناشی از نخوردن مواد غذایی در ساعات طولانی گفت: روزه داران می توانند با دهانشویه های خاص آنتی باكتریال، بوی بد دهان خود را از بین ببرند.

محمدیان افزود: آنان همچنین می توانند پس از افطار از سقز ها و آدامس های بدون قند استفاده كنند.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: مرخصی , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: