رهبران یونان بر سر اجرای سیاست ریاضتی به توافق رسیدند
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز ، منابع آگاه اعلام کردند ، رهبران سیاسی یونان بر سر اکثر مفاد طرح پیشنهادی نمایندگان وام دهندگان بین المللی به توافق رسیده اند و اکنون به دنبال کاهش 1.5 میلیارد یورویی بیشتر هزینه های بودجه از راه کاهش دستمزدها و مستمری بازنشستگی هستند .

بر اساس این گزارش ، یونان باید در سالهای 2013 و 2014 میلادی بیش از 11.5 میلیارد یورو از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد تا وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمکهای مالی بیشتر به این کشور متقاعد شوند . مهمترین پیش شرط نهادهای بین المللی برای اعطای کمکهای مالی بیشتر به یونان اتخاذ سیاستهای ریاضت اقتصادی بیشتر و پایبندی آتن به تعهدات گذشته است .

بر این اساس ، آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان هفته گذشته تاکید کرد دولت یونان به زودی برنامه های جدید خود را برای کاهش هزینه های بودجه اعلام خواهد کرد . قرار است دور جدید مذاکرات رهبران سیاسی یونان روز دوشنبه از سر گرفته شود .

این مقام آگاه تاکید کرد ، رهبران سیاسی یونان در خصوص هیچ مساله ای نظر مخالفی نداشتند و تنها پیشنهادات جایگزینی برای نحوه کاهش دستمزدها و مستمری بازنشستگی وجود دارد .

دولت یونان باید 1.5 میلیارد یوروی دیگر از هزینه های بودجه خود را کاهش دهد تا به هدف 11.5 میلیارد یورویی مد نظر وام دهندگان بین المللی دست یابد . یونان در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است .

یونان با بدهی 350 میلیارد یورویی روبرو است که این رقم معادل 160 درصد تولید ناخالص داخلی است . یونان قصد دارد این رقم را تا سال 2020 میلادی به کمتر از 120 درصد تولید ناخالص داخلی برساند . یونان دو سال پیش مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی کمک مالی 130 میلیارد یورویی از صندوق بین المللی پول اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا دریافت کند .

بر این اساس ، رسانه های گروهی یونان نیز از مذاکرات رهبران سیاسی این کشور در خصوص کاهش تعداد نیروی کار بخش دولتی ، کاهش دستمزدها ، کاهش مستمری رفاه و تامین اجتماعی ، کاهش معافیتهای مالیاتی و افزایش سن بازنشستگی در این کشور خبر می دهند . شرایط مالی و اقتصادی یونان به شدت بحرانی است ولی پیش بینی می شود کمکهای مالی جدید نهادهای بین المللی تا سپتامبر 2012 به یونان پرداخت نخواهد شد .

انتهای پیام /





:: برچسب‌ها: خیابان , سفر , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: