ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از تحولات شرق تاجیكستان
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا و به نقل ازخبرگزاری'اوستا'، نیروهای ویژه وزارت كشور و كمیته امنیت ملی تاجیكستان، در پی ترور'عبدالله‌ نظرف' رییس كمیته امنیت استان خودمختاربدخشان ، سه شنبه این هفته عملیات مشتركی را در مرز مشترك این كشور با افغانستان آغاز كردند كه در این عملیات تعداد زیادی از دو طرف و مردم عادی كشته و زخمی شدند.

دفتر این نمایندگی ابراز امیدواری كرده این درگیری هرچه زودتر به پایان برسد تا از وارد شدن تلفات جانی و مالی بیشتر به ساكنان این منطقه پیشگیری شود.

از آنجا كه بعد از حضور نیروهای نظامی، دولت تاجیكستان علاوه بر قطع خطوط ارتباطی ، راههای دسترسی به این استان را نیز مسدود كرده، این دفتر از مقامات تاجیكستان خواست تا شرایط را برای كمك رسانی جهت تامین امنیت و ایجاد فرصت با هدف ارایه كمك های بشر دوستانه به غیرنظامیان فراهم كند.

نمایندگی اتحادیه اروپا افزود: با ایجاد این امكان، مسیر و راهرویی برای شهروندانی كه قصد ترك منطقه و گریز از خشونت را دارند نیز فراهم خواهد شد.

اتحادیه اروپا با ابراز مراتب نگرانی خود از عواقب احتمالی تداوم اینگونه وقایع، ضمن دعوت همه احزاب به خویشتن داری، از دولت دوشنبه نیز خواسته تا اقدامات مناسب و متناسب را جهت بازگشت امنیت و ثبات در منطقه فراهم آورد.

براساس بیانیه صادره كمیته امنیت ملی تاجیكستان، در این درگیری ها كه هنوز به صورت پراكنده ادامه دارد حداقل 62 نفر ازجمله 30 ستیزه جو، 12 نیروی امنیتی و 20 تن دیگر كشته شدند.

آساق**ه.ص**1558 ** 1064





:: برچسب‌ها: اسپانیا , وابسته به تکزاس , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: