جلسه غیر علنی مجلس و نمایندگان دولت ایران برای بررسی اوضاع اقتصادی
نوشته شده توسط : boudika

قانون اساسی ایران اجازه برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس را منوط به "شرایط اضطراری، در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند" کرده است

مجلس ایران امروز، چهارشنبه (چهارم مرداد) یک جلسه غیرعلنی و پشت درهای بسته با موضوع بررسی وضعیت اقتصادی کشور برگزار کرد.

ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران، از قول علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران نقل کرده که در این جلسه "راهکارهای افزایش تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی" بررسی شده است.

در پی بالاگرفتن دامنه تحریم های بین المللی علیه ایران، مقام های ایرانی توصیه به "بالابردن آستانه تحمل مردم" و در پیش گرفتن سیاست هایی در برابر تحریم کرده اند که از آن با عنوان "اقتصاد مقاومتی" یاد می کنند.

جلسه غیر علنی مجلس همزمان با ظهور آثاری از بحران اقتصادی از جمله کمبود و گرانی برخی اقلام خوراکی از جمله گوشت مرغ برگزار شده است.

مطابق قوانین ایران، جلسات مجلس باید علنی باشد اما اصل شصت و نهم قانون اساسی می گوید "در شرایط اضطراری، در صورتی که رعایت امنیت کشور ایجاب کند، به تقاضای رئیس‌جمهور یا یکی از وزراء یا ۱۰ نفر از نمایندگان، جلسه غیرعلنی تشکیل می‌شود."

حضور نمایندگان دولت در جلسه غیر علنی

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران گفته در جلسه غیرعلنی "راهکارهای افزایش تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی" بررسی شده است

در جلسه غیرعلنی مجلس اعضای دولت محمود احمدی نژاد هم حضور داشته اند و درباره مشکلات اقتصادی توضیحاتی دادند.

از جمله اعضای دولت که در جلسه غیرعلنی مجلس حاضر شده‌اند، وزیران اقتصاد، نفت، بازرگانی، کشاورزی، صنعت و معدن و رئیس کل بانک مرکزی بوده اند.

گزارش شده است که در پی بروز گرانی های کم سابقه، نمایندگان مجلس و اعضای دولت به زودی نشست مشترکی برگزار خواهند کرد.

دو روز پیش از نشست غیرعلنی مجلس، گروه هایی از مردم نیشابور در شمال شرق ایران در اعتراض به کمبود و گرانی مرغ دست به راهپیمایی اعتراضی زده بودند.

از این تظاهرات به عنوان نخستین اعتراض خیابانی در ایران با منشاء اقتصادی یاد شده است.

گوشت مرغ یکی از اقلام اساسی تامین پروتئین در ایران محسوب می شود. قیمت این کالا در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

"یک روز پیش از نشست غیرعلنی مجلس آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، گفته بود که فشارها و تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی، نمی تواند موجب تجدید‌نظر در محاسبات این کشور از جمله در برنامه اتمی آن شود."

دولت اخیرا اقدام به توزیع مرغ با قیمت دولتی کرده که این عمل باعث ایجاد صف‌های طولانی در برابر فروشگاه های عرضه کننده مرغ دولتی شده است.

کاهش تولید مرغ در داخل ایران، افزایش قیمت و کمبود خوراک طیور و محدودیت واردات مرغ از عوامل گرانی مرغ در هفته های گذشته در ایران شناخته می شود.

پیشتر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران "نبود مدیریت صحیح" را موجب گرانی ها دانسته بود اما گروه هایی از مردم هم می‌گویند که تحریم های پی در پی اروپا و آمریکا علیه ایران به گرانی‌ها دامن زده است.

یک روز پیش از نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوع "اقتصاد مقاومتی"، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در دیدار با گروهی از مقام های نظامی و سیاسی گفته بود که فشارها و تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی، نمی تواند موجب تجدید‌نظر در محاسبات این کشور از جمله در برنامه اتمی شود.





:: برچسب‌ها: دوچرخه , سان فرانسیسکو , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: