روسیه، غرب را به دامن زدن به تروریسم در سوریه متهم كرد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از رادیوی دولتی 'صدای روسیه'، لاوروف روز چهارشنبه در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با 'اراتو كوزاكو ماركولی' همتای قبرسی خود موضع غرب در خودداری از محكوم كردن حمله تروریستی روز 18 جولای دمشق را ناامیدكننده خواند و افزود: روسیه چنین رویكردی را نمی پذیرد و آن توجیه مستقیم تروریسم می داند.

در جریان انفجار تروریستی در ساختمان شورای امنیت ملی در دمشق در روز 18 ماه جولای وزیر دفاع و چند نفر دیگر از مقامهای عالیرتبه نظامی سوریه كشته و شماری هم مجروح شدند.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه كرد: در مجموع رفتار برخی كشورهای غربی در باره رویدادهای سوریه غیرقابل قبول است.

وی خاطرنشان كرد: اظهارات اخیر نماینده دائمی آمریكا در سازمان ملل در باره انفجار تروریستی در دمشق را می توان توجیه آشكار تروریسم تلقی كرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: خانم 'سوزان رایس' با اشاره به حمله تروریستی دمشق خاطرنشان كرد كه این رویداد نشانه آن است كه شورای امنیت نباید در باره پذیرفتن قطعنامه حاوی بند هفتم تعلل ورزد و به عبارت دیگر شورای امنیت تا زمانی كه با خواسته آنها در این زمینه موافقت نكند، به حمایت از چنین اقدامات تروریستی ادامه می دهند.

لاوروف با اشاره به اظهارات 'ویكتوریا نولند' سخنگوی وزارت خارجه آمریكا مبنی بر اینكه تا زمانی كه حكومت اسد این گونه رفتار كند، چنین حملاتی صورت می گیرد و مخالفان دولت به اینگونه اقدامات متوسل می شوند، از این سخنان به عنوان توجیه آشكار تروریسم در نزد مقام های غربی نام برد.

وی با بیان اینكه آمریكا از اشغال بخش هایی از مناطق سوریه توسط گروه های مسلح مخالف دولت این كشور حمایت می كند، اظهار داشت: اطلاعاتی در دست است كه نشان می دهد حملات اخیر به پاسگاه مرزی سوریه با تركیه را گروهی مرتبط با القاعده و نه ارتش ازاد سوریه انجام داد. اگر این اطلاعات تایید شود می خواهیم بدانیم كه غرب دنبال چه اهدافی در سوریه است.

'اراتو كوزاكو ماركولی' وزیر خارجه قبرس هم در این كنفرانس مطبوعاتی گفت: با موضع روسیه مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی سوریه كاملا موافقیم و از آن حمایت می كنیم.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: