تظاهرات بر علیه نظام سرمایه داری در آتن
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا از آتن تعداد زیادی از شهروندان آتنی برای نشان دادن مخالفت خود با نظام سرمایه داری و حمایت از كاركنان شركت فولاد سازی یونان، در شهر آتن دست به تظاهرات زدند.

تظاهر كنندگان ابتدا در میادین اصلی شهر آتن تجمع و سپس با شعارهایی بر علیه نظام سرمایه داری ، حمایت خود از كاركنان اعتصابی شركت فولاد این كشور را اعلام كردند.

این تظاهرات كه به دعوت اتحادیه سراسری كارگران مبارزه( پامه) برگزار شده بود، تظاهر كنندگان با تجمع در مقابل پارلمان این كشور خواستار تعامل و اتخاذ سیاست بهتری در قبال كارگران و كاركنان شركت فولاد سازی كشور شدند.

تطاهر كنندگان از دولت خواستند كه به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و اطاعت از خواسته ها و دستورات وام دهندگان دست بردارد و حقوق كاركنان ادارات دولتی را دستخوش خواسته های نامعقول اتجادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا قرار ندهد.

كاركنان شركت فولاد سازی یونان مدت 9 ماه است كه به نشانه مخالفت با سیاست های اعمالی در این شركت ، كاهش نیروی انسانی و تمایل دولت برای واگذاری این شركت به بخش خصوصی دراعتصاب بسر می برند.

چندی پیش نیروهای امنیتی به كارگران معترض واعتصاب كننده در این شركت حمله كردند و تلاش نمودند كه این شركت را باز كنند كه با مقاومت اعتصاب كنندگان روبرو شدند.

نیروهای امنیتی در این رابطه اعلام كردند كه با حكم دادستانی برای باز كردن و ادامه كار و فعالیت این شركت كه در حال ورشكستگی قرار گرفته ، تلاش كردند، این شركت را باز نمایند.

**2170**





:: برچسب‌ها: ظروف چینی , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: