دفاتر پلیس +10 در برابر آزمون رضایت مردم
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، به گفته برخی از مراجعه كنندگان، قطعی اینترنت، پاسخگویی ناقص كاركنان و متفاوت بودن ساعات كار برخی از این مراكز تنها بخشی از مشكلات دفاتر پلیس + 10به شمار می رود.

اظهارات این شهروندان درحالی مطرح می شود كه بسیاری از كارشناسان، گسترش دفاتر پلیس+10 در سال‌های اخیر را در كاهش سفرهای درون‌شهری، آلودگی هوا و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعه كنندگان موثر می دانند.

دفاتر خدمات الكترونیكی پلیس+10 برای ارایه خدماتی مانند تعویض گواهینامه، صدور المثنی، خلافی، گذرنامه، تشخیص هویت، نظام وظیفه و غیره دایر شده است.

بر اساس گزارش نیروی انتظامی، حدود 596 دفتر خدمات دولت الكترونیك پلیس +10 در كشور فعال است كه روزانه صدها نفر برای انجام كارهایشان به این دفاتر مراجعه می كنند.

'مینو فرهمندی' یك كارمند كه برای دریافت گذرنامه به یكی از دفاتر پلیس +10 در شرق تهران مراجعه كرده به خبرنگار ما می گوید: یكی از مشكلات این دفاتر، قطعی اینترنت برای پیگیری درخواست‌های متقاضیان است و این وضعیت گاه ساعت‌ها و حتی روزها ادامه دارد.

وی ادامه می دهد: پیگیری و انجام امور ساده‌ای مانند ثبت مشخصات برای گذرنامه كه زمان بر نیست، به هنگام قطعی سیستم اینترنت، شاید ساعت ها و یا روزهای بعد نیز به تعویق بیفتد.

این شهروند كارمند اظهار می دارد: برخورد برخی پرسنل دفاتر پلیس +10 نیز با مراجعه كنندگان مناسب نیست، آنها مراجعان كنندگان را درست راهنمایی نمی كنند و این موضوع باعث می شود، آن ها برای یك كار كوچك و تكمیل پرونده، چندین بار به این مكان مراجعه كنند.

' قاسم سلمانی' شهروند دیگری كه برای گرفتن خلافی خودرویش به یكی از دفاتر پلیس +10 مراجعه كرده، می گوید: از هفته گذشته، سه بار برای رسیدگی به صورت وضعیت خلافی خودروی خود به این دفاتر مراجعه كرده ام، اما صف های طولانی و قطعی اینترنت باعث شده، هنوز كارم را انجام ندهم.

وی می افزاید: تصور می‌كردم، با مراجعه به این دفاتر ظرف چند ساعت، به درخواستم رسیدگی شود، اما به دلیل قطع بودن سیستم اینترنت كه البته زمان وصل شدن مجدد آن نیز مشخص نبود، موجب شد، پیگیری درخواستم سه روز به تاخیر بیفتد.

سلمانی ادامه می دهد: پس از سه روز، به دفتر پلیس +10 مراجعه كردم ، اگرچه این بار سیستم اینترنت مركز وصل شده بود، اما، به دلیل مشكلی كه در سیستم مركز اجرائیات شهرك آزمایش وجود داشت، اعلام شد تا زمان رفع نقص، پیگیری امور شهروندان غیر ممكن است.

این شهروند، با بیان اینكه، نحوه خدمات دهی این دفاتر نسبت به هزینه‌ای كه بابت پیگیری امور از آنها دریافت می‌شود، رضایت بخش نیست، تصریح می كند: هرچند نرخ هزینه هایی مانند گرفتن پرینت خلافی خودرو از یكهزار و 500 به یكهزار و 800 تومان افزایش یافته، اما با این وجود هنوز خدمات مطلوبی به مراجعه كنندگان ارایه نمی شود.

'رزا صادقی' یك شهروند دیگر، كمبود پرسنل برای پاسخگویی به مراجعه كنندگان را از مهم ترین مشكلات دفاتر پلیس +10 می داند و می گوید: مشخص نبودن ساعات دقیق فعالیت این دفاتر و عدم اطلاع ‌رسانی صحیح به شهروندان در این زمینه، از جمله مشكلاتی است كه مراجعه كنندگان با آن مواجه می‌شوند.

وی ادامه می دهد: برای تعویض گواهینامه، حدود سه روز است كه به دفتر پلیس +10 مراجعه می كنم و اگر ساعات اولیه صبح نروم، دیگر به كارم رسیدگی نمی شود.

مدیرعامل شركت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون كاركنان نیروی انتظامی، در این زمینه می گوید: هزینه خدمات ارایه شده در دفاتر پلیس + 10 در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

سردار 'علی یزدانی' با بیان اینكه در سال گذشته، بیش از 24 میلیون خدمت از طریق این دفاتر به مردم ارایه شده است، اظهار می دارد: سعی داریم، در سال جاری با توسعه دفاتر پلیس +10 به 720 دفتر و تامین نیروی انسانی، رضایتمندی مردم افزایش یابد.

با اینحال دفاتر پلیس +10 امروز در مقابل آزمون بزرگ رضایت مردم از چگونگی ارایه خدمات در این مكان ها قرار دارند. به گفته كارشناسان، گسترش این دفاتر در نقاط مختلف كشور و بكارگیری فناوری های نوین برای ارایه خدمت می تواند رضایت مردم را بیشتر فراهم كند.

اجتمام **9022 ** 1569**1410**





:: برچسب‌ها: پاریس , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: