اوباما به منظور بررسی كشتار سینمای آرورا به كلرادو سفر كرد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش رسانه های آمریكایی اوباما عصر یكشنبه به وقت محلی با سفر به ایالت كلرادو با خانواده قربانیان و مقام های این ایالت دیدار و گفت وگو كرد.

جمعه شب به وقت محلی هنگامی كه تعدادی از شهروندان آرورا مشغول تماشای فیلم سینمایی به نام بتمن بودند، 'جیمز هولمز' وارد سینما شد و با شلیك به سمت تماشاگران 12 نفر را كشت و 58 نفر دیگر زخمی شدند، بر اساس آخرین اخبار وضعیت جسمی 9 نفر دیگر وخیم اعلام شده است.

درپی این حادثه خونین پرچم آمریكا به حالت نیمه افراشته درآمد و باراك اوباما و میت رامنی ستادهای انتخاباتی خود را در ایالت كلرادو جمع آوری و پیام های تسلیت برای خانواده قربانیان فرستادند.

هر چند برخی از كارشناسان مسایل سیاسی و انتخاباتی سفر دو ساعته اوباما به كلرادو برای همدردی با خانواده قربانیان را بی ارتباط با تبلیغات انتخاباتی نمی دانند.

مایكل نیویورك شهردار نیویورك و از مخالفان جدی اجازه حمل اسلحه در آمریكا طی سخنانی خطاب به دو نامزد ریاست جمهوری آمریكا گفت : اكنون زمان آن فرا رسیده كه اوباما و رامنی برنامه ها و دیدگاههای خود را به صورت واضح برای محدود كردن خرید و فروش اسلحه در داخل آمریكا بیان كنند.

عصر جمعه جیمز هولمز 24 ساله و دانشجوی انصرافی رشته اعصاب در مقطع دكترا با حمله به تماشاگران در داخل یك سینما یكی از خونین ترین حادثه های سالجاری را رقم زد.

هولمز پس از كشتار مردم در داخل پاركینگ سینما بدون هیچ گونه مقاومتی خود را به پلیس تصمیم كرد، پلیس بالافاصله منزل مسكونی هولمز را مورد محاصره قرار داد و با تله انفجاری بسیار پیچیده ای كه توسط وی طراحی شده بود، مواجه شد.

عامل این كشتار هم اكنون در سلول انفرادی بسر می برد و هنوز انگیزه وی برای انجام چنین جنایاتی مشخص نیست، روز دوشنبه نخستین جلسه دادگاه او برگزار خواهد شد.

به دلیل اجازه حمل سلاح برای شهروندان آمریكایی، مردم این كشور همواره شاهد حوادث مرگبار مشابه در ایالت های مختلف هستند.

برخی از كارشناسان معتقدند لابی شركت های بزرگ اسلحه سازی اجازه اصلاح قانون ممنوعیت حمل سلاح در آمریكا را نمی دهند.

روز گذشته رییس جمهور مكزیك ضمن محكوم كردن قوانین و مقررات مربوط به نگهداری اسلحه در آمریكا، خواستار تجدید نظر مقام های آمریكایی در این قوانین شد.

فیلیپ كالدرون مقررات مربوط به نگاهداری اسلحه در آمریكا را اشتباه خوانده و از واشنگتن خواست تا این مقررات را مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار دهد.

واكنش رسانه ها و كارشناسان آمریكایی به كشتار تماشاگران در داخل یك سینما در ایالت كلرادو همچنان ادامه دارد.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: