تلاش آلمان برای همراه كردن چین با غرب در مناقشه سوریه
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا،آلمان به عنوان یكی از همپیمان های آمریكا و عضوی از اتحادیه اروپا كه این روزها برای تحت فشار گذاشتن دولت سوریه در تن دادن به خواسته های غیر منطقی خود از هیچ تلاشی دست بردار نیستند، بعد از ناامیدی از عقب نشینی مسكو از مواضع قاطع خود، این روزها رایزنی ها برای همراه كردن پكن را در دستور كار خود قرار داده است.

هفته نامه اشپیگل روز یكشنبه در نسخه آنلاین خود با انتشار مطلبی در این زمینه، نوشت: چین علاقمندی بزرگی برای تقویت رابطه تجاری خود با كشورهای منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج فارس در قبال تامین منابع انرژی خود دارد و آلمان نیز با استفاده از همین علاقمندی،ماموریت جدیدی برای نزدیك كردن این كشور با سیاست های غرب در رابطه با تحولات منطقه از جمله مناقشه سوریه را در دستور كار قرار داده است.

این رسانه آلمانی در همین رابطه به نقل از منابع خود در دولت آلمان، نوشت: صدر اعظم 'آنگلا مركل' این روزها از نشست های مختلف بین المللی و مجامع دیپلماتیك استفاده و تلاش می كند تا با مطرح كردن این موضوع با رهبران چین، مقامات پكن را با سیاست های غرب در مورد سوریه همراه كند.

به نوشته اشپیگل، وزیر امور خارجه آلمان نیز در همین راستا ماموریت یافته تا با همتای چینی خود مذاكراتی برای قانع كردن آنها داشته باشد.

این نشریه در ادامه می نویسد: 'گیدو وستروله' وزیر امور خارجه ماموریت یافته تا این موضوع را به وزیر خارجه چین القا كند كه در صورت همراهی نكردن پكن با غرب در مورد سوریه، این پافشاری در تراز تجاری چین با كشورهای عربی منطقه خاورمیانه تاثیر نامطلوبی خواهد داشت.

وستروله طی ماه های گذشته سفرهای متعددی به منطقه خاورمیانه داشته و با مقام های عربی منطقه دیدارهای مختلفی برگزار كرده كه در گفت وگو با همتای چینی خود از این دیدارها به عنوان برگ برنده و نشانه ای از نزدیكی آلمان با كشورهای نفت خیز خلیج فارس یاد می كند.

در حالی كه دولت آلمان همچنان سخت بدنبال جذب پكن به سمت خود و همراه كردن با سیاست های غربی در رابطه با تحولات منطقه است، شواهد حاكی از این است كه این كشور از همراهی مسكو در این زمینه بطور كامل ناامید شده و در تلاش برای همراه كردن روسیه با سیاست های غرب ناكام مانده است.

مركل در نشستی كه اواخر ماه ژوئن در برلین با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه داشت، به این نتیجه رسید كه كرملین از مواضع خود در قبال سوریه كوتاه نخواهد آمد و به همین خاطر تمام تلاش خود را بر روی همراه كردن چین معطوف كرده است.

این تلاش ها در حالی در دستور كار سیاستمداران آلمانی قرار گرفته كه روسیه و چین طی روزهای گذشته برای سومین بار قطعنامه ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل درمورد سوریه را كه می توانست زمینه ای برای مداخله نظامی در این كشور باشد، وتو كردند.

اروپام**2051**1701**1368**





:: برچسب‌ها: سان , تصویر , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: