بیل كلینتون با نخست وزیر یونان دیدار كرد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری یونان ، بیل كلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریكا روز یكشنبه با حضور در كاخ نخست وزیری یونان با ' اندنیس ساماراس' نخست وزیر این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

نخست وزیر یونان دراین دیدار با اشاره به مشكلات اقتصادی كشورش گفت: دولت یونان تمام توان خود را برای حل مشكل اقتصادی و برون رفت كشور از اوضاع بحرانی به كار خواهد گرفت.

نخست وزیر یونان در این دیدار با اشاره به طرح ها و اصلاحات اقتصادی دولت گفت: دولت یونان مصمم به اجرای برنامه ها و اصلاحات اساسی در كشور برای برون رفت از مشكلات اقتصادی می باشد، تا زمینه را برای رشد و توسعه اقتصادی مجدد یونان فراهم آورد.

ساماراس اوضاع اقتصادی كشورش را وخیم توصیف كرد و گفت: مدت 5 سال است كه ركود بازار و اقتصاد را داشته ایم، ولی مصمم هستیم كه این مرحله را با تلاش و جدیت خاصی پشت سر بگذاریم و راه توسعه و جلب سرمایه گذاران خارجی را در كشور هموار كنیم.

بیل كلینتون در این دیدار ضمن تبریك به مناسبت تشكیل دولت ائتلافی نجات ملی در یونان با حمایت سه حزب دمكراسی نوین، سوسیالیست پاسوك و حزب چپ دمكراتیك ، گفت: این اقدام كار بسیار خوب و پسندیده ای بود، زیرا در شرایط سخت باید همه انسان ها و احزاب یك كشور با هم همكاری نمایند.

وی در این دیدار همچنین گفت: یونان دارای منابع غنی و ثروتمندی است و وی برای كمك اقتصادی به این كشور و جلب سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یونان تلاش خواهد كرد.

رئیس جمهوری پیشین آمریكا روز یكشنبه همچنین با ' دیمتریس اوراموپولوس' وزیر امور خارجه،' یانیس استورناراس' وزیر اقتصاد و دارایی و ' كستیس خجی داكیس' وزیر توسعه یونان دیدار و در مورد نحوه حل مشكلات اقتصاد یونان و مسایل مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر كرد.

در همین حال قرار است رئیس جمهوری پیشین آمریكا در جمع اعضای انجمن شركت های آمریكایی و یونانی جهت تشویق به سرمایه گذاری در یونان سخنرانی كند.

انجمن شركت های آمریكایی و یونانی به ریاست ' اندرئو لیمبرینی' در نظر دارد پس از انجام رایزنی های لازم، زمنیه سرمایه گذاری یكصد میلیون دلاری در یونان را فراهم آورد.

یونان دارای مشكلات اقتصادی جدی است و به همین دلیل تمام تلاش های خود را برای جلب سرمایه گذاری خارجی در این كشور به كار گرفته و قرار است تعداد زیادی از شركت های دولتی را به بخش خصوصی واگذار كند.

**2170** 1506





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: