طرح رمضان ، بهار قرآن از فردا در واحدهای دانشگاه آزاد گشایش می یابد
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز یكشنبه پژوهشكده قرآن و عترت 'عبدالمجید طالب‌تاش' اظهار كرد: طرح فرهنگی 'رمضان؛ بهار قرآن' از 2 تا 16 مرداد‌ماه، در تمام واحدهای دانشگاه آزاد برگزار می‌شود كه درآن جلسه تفسیر قرآن برای كاركنان با محوریت تفسیر سوره مباركه نور نوشته حجت‌‌الاسلام 'محسن قرائتی' برپا خواهد شد و از تفسیر المیزان، مجمع البیان و تفسیر نمونه نیز در كلاس‌ها استفاده می‌شود.

طالب‌تاش زمان برپایی آزمون رمضان بهار قرآن را 17 مرداد ماه ذكر كرد و ادامه داد: این آزمون به صورت الكترونیكی از ساعت 12 تا 20 در پایگاه اطلاع‌رسانی بارگذاری می‌شود و هر شركت كننده 40 دقیقه فرصت دارد تا به 40 پرسش چهارگزینه‌ای پاسخ دهد.

وی بخش دیگری از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در ماه مبارك رمضان را حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن برشمرد و اظهار كرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم اقدام به راه‌اندازی سه غرفه امور هنری دانشجویان و استادان، غرفه واحدهای فعال و دیجیتال و غرفه ستادی كرده است.

طالب‌تاش از برگزاری هفت گفتمان قرآنی در غرفه ستادی، شش نشست آزاداندیشی و هفت نشست علمی و تخصصی در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: در غرفه امور هنری كارگاه نقاشی و خوشنویسی پس از افطار برپا و هنرمندان به ارائه كارهای هنری می‌پردازند.

وی از دیگر فعالیت‌های غرفه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه قرآن را ارائه محصولات فرهنگی دانشگاه‌ها، برپایی كارگاه سلامت پزشكی و توزیع دو ویژه نامه ماه رمضان دانست.

به گفته طالب‌تاش، برپایی محافل انس با قرآن كریم با حضور قاریان ممتاز دانشگاهی، برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و هنری همچون اذان، كتاب‌خوانی از آثار امام خمینی(ره)، استاد مطهری و همچنین برپایی نمایشگاه كتاب، محصولات قرآنی و فرهنگی و تالیفات اسلامی در دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌هایی معرفی كرد كه به معاونت فرهنگی دانشگاه‌های آزاد در سراسر كشور ابلاغ شده است.

وی به فعال‌سازی كانون‌های قرآن و عترت به منظور برگزاری مراسم ولادت امام حسن(ع)، شهادت حضرت علی(ع) و مراسم ویژه لیالی قدر اشاره كرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام رمضان، برگزاری نمادین جشن تكلیف برای فرزندان استادان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی كه برای اولین بار روزه می‌گیرند و اعتكاف در دهه سوم ماه رمضان از جمله برنامه‌هایی است كه از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای هرچه بیشتر بهره‌مند شدن از فیوضات الهی در ماه مبارك رمضان در نظر گرفته شده است.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: گل , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: