تحلیل متفاوت مقامات اتحادیه اروپا از بحران اقتصادی ادامه دارد
نوشته شده توسط : boudika

در حالیكه بحران اقتصادی در منطقه 17 عضوی حوزه یورو ادامه دارد و حتی در اسپانیا و یونان خشم و اعتراضات خیابانی مردم را در پی داشته، 'ماریو دراگی' رییس بانك مركزی اروپا و 'مارتین شولز' رییس پارلمان اروپا تحلیل های متفاوتی از این بحران و آینده آن ارائه كردند.

دراگی در این زمینه گفته است: یورو به هیچ عنوان در معرض خطر نیست.

روزنامه فرانسوی لو موند نوشت: وی یكپارچگی هرچه بیشتر اروپا و افزایش نقل و انتقالات را برای تقویت اتحاد اقتصادی و پولی واحد مشترك اروپا (یورو)، غیر قابل اجتناب دانست و گفت كه همواره بهبود هر چه بیشتر شرایط را تا پایان سال جاری یا تا ابتدای سال آینده در نظر داریم.

از سوی دیگر، روزنامه فرانسوی لو فیگارو در مورد اظهارات شولز كه بازتاب گسترده تری نسبت به اظهارات خوشبینانه دراگی داشت، نوشت : انتشار مشكلات بازار مالی در سراسر اروپا تنها نگرانی موجود نیست و بیم آن می رود كه نارضایتی های خیابانی نیز در كشورهای این قاره گسترش یافته و بحران اجتماعی را به بحران مالی بیافزاید.

نگرانی از ناآرامی های اجتماعی در اسپانیا افزایش یافته تا آنجا كه رییس پارلمان اروپا از یك 'انفجار اجتماعی' سخن می گوید كه سراسر اروپا را تهدید می كند.

شولز با اشاره به موج اعتراضات مردمی در مادرید در واكنش به اجرای طرح های ریاضت اقتصادی، نسبت به گسترش خشم جوانان به عنوان بزرگترین قربانیان بیكاری در سراسر اروپا هشدار داد.

وی در یادداشتی كه در روزنامه آلمانی 'بیلد' منتشر شد و بیشتر از اظهارات خوشبینانه دراگی بازتاب یافت، نوشت: اعتراضات اسپانیا از انفجار اجتماعی حكایت دارد كه به دلیل آمار بالای بیكاری جوانان، توان گسترش در سراسر اروپا را دارد و برای اجتناب از این امر باید بگونه ای فوری برنامه تازه ای را برای اشتغال زایی در اروپا به اجرا در آورد.

اظهارات شولز می تواند بازتابی از آخرین مطالعات سازمان بین المللی كار باشد كه بر پایه آن، سه میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت زیر 25 سال كه 6/22 درصد جمعیت فعال حوزه یورو را تشكیل می دهد، بیكارند.

مترجمام ** 9053**1516





:: برچسب‌ها: پاییز , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: